71,79% dintre elevii din judeţul Covasna care au susţinut Evaluarea Naţională au obţinut note peste 5, după soluționarea contestațiilor, rezultatele fiind mai bune față de cele inițiale, arată datele Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna.

Pentru susținerea probelor s-au înscris 1651 candidați și au fost prezenți 1528. Din totalul celor prezenți, după soluționarea contestațiilor, 1097 (71.79%) au obținut note peste 5, procentul fiind în ușoară creștere față de cel inițial (71,53%). Procentul final al notelor peste 5 este mai mare decât cel înregistrat anul trecut (71,31%), arată datele Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna.

După afișarea rezultatelor la Evaluarea Națională, la nivel de județ au fost depuse, în total, 101 contestații. Dintre acestea, la limba română au fost depuse 49. În cazul a 23 de lucrări, nota a fost mărită cu 0-0,5 puncte, iar în cazul a 16 lucrări, cu 0,5 puncte-1 punct. Totodată, din totalul notelor contestate la limba română, două au fost scăzute cu 1-0,5 puncte și 7 lucrări au avut punctajul scăzut cu 0,5-0 puncte, arată datele IȘJ Covasna. A existat și o lucrare contestată care a avut punctaj neschimbat, după recorectare. Astfel, după contestații, procentul notelor peste 5 la proba de limba română a ajuns la 58,04%, fiind mai mare decât cel inițial (57,78%).

La matematică, după afișarea primelor rezultate au fost depuse 33 de contestații, dintre care în cazul a 16 lucrări, punctajul a fost mărit cu punctaje între 0 și 0,5, iar două lucrări au avut punctajul mărit cu  0,5 puncte- 1 punct. În cazul a 9 lucrări, punctajul a scăzut cu 0,5-0 puncte. În cazul a 6 lucrări contestate, punctajul a rămas neschimbat după recorectare, arată datele IȘJ Covasna. Procentul notelor peste 5, după contestații, a ajuns la 63,23%, la matematică, față de 63,17%, înainte de contestații.

La limba și literatura maghiară au fost depuse 19 contestații. În cazul a 8 lucrări, punctajul a scăzut cu 0,5-0 puncte, în cazul a 5 lucrări a fost mărit cu 0-0,5 puncte, iar în cazul a patru lucrări, a notele au crescut cu 0,5 puncte- 1 punct. Au existat situații în care nota nu s-a modificat. Mai exact, două astfel de situații. La această probă, procentul notelor peste 5, după contestații, a rămas 91,13%, ca și înainte de contestații.

Cea mai mare medie, după contestații, a rămas, ca și înainte de contestații, cea a unui candidat de la Școala Gimnazială „Varadi Jozsef”, din Sfântu Gheorghe, media 9,87.

Rezultate, la nivel național

Datele Ministerului Educației arată că, la nivel național, după afișarea rezultatelor inițiale, au fost depuse 27.640 de contestații (8,76% din numărul total de lucrări), nivel relativ similar celui consemnat în anul 2023 (27.128 – 8,52%).

Pentru 14.720 de lucrări (16.476 de lucrări în anul 2023), contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 9.646 de lucrări (7.668 de lucrări în anul 2023), notele au fost modificate prin scădere.

La matematică, în cazul a 98,1% (12.488) dintre lucrările reevaluate, diferența între nota inițială și cea obținută în urma reevaluării a fost sub 0,5 puncte (în plus sau în minus). Dintre acestea, pentru 2.438 dintre lucrări nota inițială nu a fost modificată.

La proba de limba și literatura română, în cazul a 77,4% (11.208) dintre lucrările reevaluate, diferența între nota inițială și nota obținută în urma reevaluării a fost sub 0,5 puncte (în plus sau în minus). Dintre acestea, pentru 814 dintre lucrări nota inițială nu a fost modificată.

La proba de limba și literatura maternă, 322 de lucrări din 425 (75,8%) au diferențe mai mici de 0,5 puncte, iar 23 de lucrări au rămas cu note nemodificate, arată datele Ministerului Educației.

„În cazul a 5 lucrări (patru la limba română și una la matematică) au fost identificate erori umane la încărcarea acestora, iar în etapa de contestații lucrările au fost reîncărcate și evaluate. Acestea sunt situațiile în care diferența între nota inițială și nota obținută la contestații este mai mare de 2 puncte. Menționăm că aceste diferențe nu sunt cauzate de erori în procesul de evaluare. Cele cinci rezultate nu sunt incluse în graficele ce conțin detalierea diferențelor dintre evaluarea inițială și evaluarea în urma contestațiilor. Astfel, în urma reevaluării lucrărilor contestate, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este 74,5% (113.911 elevi), în creștere cu 0,1% (203 elevi) față de rezultatele inițiale (74,4%). În anul 2023, rata mediilor mai mari sau egale cu 5 (cinci) a fost 76,4%.

A crescut, de asemenea, numărul elevilor cu media generală 10: de la 65 la 74 (466 în anul 2023).”- se arată în comunicatul de presă emis marți, de Ministerul Educației.

Potrivit aceleiași surse, rata de participare în această sesiune a fost de 95,3%: 152.903 absolvenți ai clasei a VIII-a prezenți din totalul absolvenților înscriși (160.467). Dintre aceștia, 38.992 de candidaţi (25,5%) au obţinut medii sub 5 (cinci). Un elev a fost eliminat de la proba de Limbă şi literatură română, lucrarea acestuia fiind notată cu 1 (unu).

La proba de Limba și literatura română, 119.350 de elevi (77,8%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci). Dintre aceștia, 416 elevi au obținut nota 10 (+9 în raport cu prima afișare).

La Matematică,105.214 elevi (68,8%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia,1.133 au obținut note de 10 (+73 în raport cu prima afișare).

La Limba și literatura maternă, 8.321 de elevi (90,5%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar 68 de candidați au obținut note de 10 (nicio modificare în raport cu prima afișare).

„Precizăm că Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Media de admitere, calculată pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal.”- a transmis Ministerul Educației.

Mâine se publică ierarhia la nivel județean. Urmează completarea opțiunilor în fișele de înscriere

 Miercuri, 10 iulie, pe site-ul admitere.edu.ro, va fi publicată ierarhia la nivel județean/al municipiului București a absolvenților claselor a VIII-a.

În prima etapă a admiterii în învățământul liceal din acest an, completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 11 – 12 iulie, respectiv 15 – 22 iulie. Tot în aceste intervale sunt prevăzute și completarea fișelor de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a care doresc să participe la admitere în alt județ, respectiv depunerea/transmiterea fișelor, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere. Repartizarea computerizată a candidaților din seria curentă, precum și a celor din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024  2025 va avea loc în data de 24 iulie.

Important: Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită! De asemenea, numărul redus de opțiuni completate poate conduce la nerepartizarea computerizată a candidatului, a atenționat Ministerul Educației.

A.C.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail