Aproape 200 de copii și numeroase cadre didactice au participat la proiectul “Diversitate și egalitate”, derulat de Școala Gimnazială „Nicolae Colan” din Sfântu Gheorghe, prin Asociația “Cadincas” a unității de învățământ.

Proiectul, susținut financiar de Consiliul Local Sfântu Gheorghe  și inclus în Calendarul Activităților Educative Județene pentru anul școlar 2025–2026, aprobat de Inspectoratul Școlar Județean Covasna, urmărește promovarea unei culturi educaționale incluzive la nivel județean, prin dezvoltarea competențelor cadrelor didactice în lucrul cu elevii cu cerințe educaționale speciale (CES) și prin valorizarea diversității culturale în rândul elevilor.

Ajuns la cea de-a V-a ediție,  acest demers este coordonat de prof. Dobrean Maria-Viorica, director adjunct al Școlii Gimnaziale „Nicolae Colan”, și de prof. înv. primar Ciorici Ana-Alina.

„Ne-am dorit să aducem împreună cadre didactice și elevi și să oferim un cadru de reflecție și schimb de experiență în domeniul educației incluzive. Formarea continuă și colaborarea sunt esențiale pentru construirea unui mediu educațional echitabil”, a declarat prof. Maria-Viorica Dobrean.

Demersul a avut două direcții: pe de o parte, crearea unui cadru de formare, dialog profesional și schimb de bune practici, prin organizarea simpozionului dedicat strategiilor de intervenție și sprijin pentru elevii cu CES, iar pe de altă parte, încurajarea exprimării identității culturale și a respectului pentru tradițiile locale, prin concursul „Tradiții și obiceiuri de iarnă”.

Secțiunea destinată elevilor din ciclul primar și gimnazial a presupus realizarea de creații plastice și literare pe tema „Tradiții și obiceiuri de iarnă”. La această componentă au participat peste 150 de copii, lucrările evidențiind diversitatea culturală, creativitatea și interesul pentru valorile locale.

„Activitățile dedicate elevilor au fost gândite astfel încât să ofere fiecărui copil posibilitatea de exprimare și să promoveze respectul pentru diversitate, prin raportare la tradiții și valori culturale locale”, a precizat prof. înv. primar Ciorici Ana-Alina.

Componenta adresată cadrelor didactice a reunit 15 profesori, care au realizat lucrări pe tema „Strategii pentru integrarea copiilor cu CES”, prezentând metode de intervenție și exemple de bună practică din activitatea didactică. Acestea au fost prezentate în cadrul simpozionului „Diversitate și egalitate”, desfășurat în data de 8 decembrie, și ulterior incluse în revista cu același nume.

A.C.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail