– AFIRMĂ DEPUTATUL UDMR DE COVASNA MARTON ARPAD
Deputatul UDMR Covasna Marton Arpad susţine necesitatea introducerii Bacalaureatului diferenţiat, astfel încât şi un elev cu nivel mediu de inteligenţă şi de pregătire să poată obţine o diplomă la finalul liceului. Acesta consideră, de asemenea, că e nevoie de mai multă disciplină şi rigoare în şcoli.
Marton Arpad a declarat joi, într-o conferinţă de presă, că, în mod firesc, elevii au aptitudini fizice şi mentale diferite şi nu toţi vor să aibă studii universitare, mulţumindu-se şi cu o diplomă de Bacalaureat, prin urmare consideră oportun ca examinarea să se facă diferenţiat, în funcţie de aspiraţiile fiecăruia. ”Nu toată lumea are aptitudini, de aceea cred că la Bacalaureat subiectele trebuie formulate astfel încât şi un copil cu nivel mediu de inteligenţă şi pregătire să poată lua nota de trecere 6”, a spus Marton Arpad.
Deputatul covăsnean a criticat subiectele care au fost date la Bacalaureat, menţionând că impresia sa este că profesorii de la Ministerul Educaţiei se întrec în a concepe teme cât mai alambicate. ”De 10-15 ani profesorii de la minister se întrec, cred că e un concurs, să dea teme cât mai puţin clare, cât mai greu accesibile şi cât mai încuietoare”, a declarat acesta.
În opinia sa, în şcoli există ”o libertate rău înţeleasă”, iar ”liberalizarea spiritului” a făcut ca profesorii să fie desconsideraţi, iar elevii să nu mai pună mâna pe carte. ”Eu, personal, sunt adeptul unui învăţământ mai aspru. (…) Examenul de Bacalaureat din acest an a scos în evidenţă că sistemul de învăţământ, aşa cum e el conceput la ora actuală, este prost şi contraproductiv”, a conchis Marton Arpad.
În judeţul Covasna promovabilitatea la Bacalaureat a fost în acest an de 44,29%, cu aproape 30 de procente mai mică decât anul trecut, iar aproape trei sferturi dintre elevi au depus contestaţii, rezultatele finale urmând să fie făcute publice vineri la prânz. Analiza rezultatelor de până acum a scos la iveală două aspecte – anume că elevii de la liceele cu predare în limba maghiară au obţinut note mai bune decât cei de la liceele româneşti, precum şi faptul că grupurile şcolare, care au avut rezultate dezastruoase, au tras în jos media judeţului.
În ansamblu, promovabilitatea la liceele teoretice a fost de 78,15%, în timp ce la grupurile şcolare a fost de 17,16%, fiind şcoli la care au trecut examenul de Bac doar unul sau doi candidaţi.
Oana Mălina Negrea/AGERPRES