Cursuri de comunicare în limba română, dar și de numerație ar putea fi organizate de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Covasna, din acest an.
Aceste cursuri figurează nu doar pe agenda AJOFM Covasna, ci se doresc a fi derulate la nivel național, a precizat directorul executiv al instituției, Kelemen Tibor.
„Anul acesta, în programul nostru de pregătire profesională, de calificare a șomerilor, ne dorim să ne implicăm în două domenii foarte interesante, la care n-am fi visat vreodată: acela de a forma competențe de comunicare în limba română și competențe de numărare (curs autorizat pentru competențe). Astfel de cursuri sunt propuse nu doar pentru județul Covasna, ci sunt solicitate de toată țara. Se doresc la nivel național. Studiile făcute de Ministerul Muncii, cât și prin Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), arată că aceste cursuri sunt foarte importante. Oamenii nu mai știu să comunice. Mai ales cei cărora noi le oferim serviciilor. În general, pentru numărul de persoane enorm de mare din evidența noastră, care au abandonat școala după una, două, trei, patru clase, persoane care nu pot să facă dovada că au studiat, că au citit, că știu să numere, sunt necesare aceste cursuri. De aceea, se dorește ca acestea să se realizeze și vom încerca să mergem unde e necesar pentru ca acestea să se poată desfășura!”- a declarat marți, în cadrul unei conferințe de presă, directorul Kelemen Tibor.
Potrivit acestuia, cursurile ar putea fi organizate doar peste câteva luni, după ce se va obține autorizare în acest sens, după ce va exista buget pentru acestea și după ce se vor găsi formatori.
Organizându-se aceste cursuri, șomerii ar putea avea șanse sporite de a intra pe piața muncii, consideră directorul AJOFM Covasna.
„Dacă se va face cursul de comunicare, va fi o șansă în plus. Un astfel de curs nu se referă doar la a învăța limba română (…), ci vorbim despre comunicare, în general, de a învăța să te exprimi. La fel și de partea de numerație, de la care putem porni niște baze și putem oferi șanse în plus șomerilor (…).”- a mai spus directorul Kelemen Tibor.
Nu puține au fost cazurile în care, din lacune ce țin de comunicare, locuri de muncă au rămas neocupate:
„Când vorbesc despre comunicare, pot oferi și un exemplu în acest sens: la Belin, nu am găsit, deocamdată, o persoană care să ocupe locul de poștaș. A plecat poștașul din Belin în altă parte, și în momentul de față căutăm să identificăm, din șomeri, o persoană. Am avut întâlniri, săptămâna trecută, cu 200 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, în zona Belin, la Belin – Belin Vale. Din 200 de persoane, doar o singură persoană are peste 10 clase (…)”- a spus directorul AJOFM Covasna, care a opinat că parcurgerea unui curs de comunicare și de numerație ar fi de mare ajutor și celor care doresc să devină poștaș.
Anul trecut, AJOFM Covasna și-a reînnoit autorizațiile pentru organizarea de cursuri pentru 13 calificări.
„Agenția este în continuare centru de formare profesională pentru adulți. Anul trecut ne-am reînnoit 13 calificări, autorizații pentru calificare, respectiv am obținut chiar două noi calificări – cel important era operator pentru linii și montaj. Din acest punct de vedere, considerăm că suntem în faza în care acest lucru poate să ne avantajeze.”- a spus directorul executiv al AJOFM Covasna.
Ana Ciorici COSTACHE