În zilele noastre, antreprenoriatul pare cheia succesului. Nu sunt puțini cei care doresc să se dezlipească de munca într-o corporație pentru a-și crea propria etichetă pe piața business-ului. Tocmai de aceea lupta pentru podiumul brand-urilor populare este strânsă, iar înțelegerea mecanismelor unei afaceri trebuie înțelese pentru a avea o șansă pe front.
Este bine știut deja că a avea o idee creativă nu este suficient pentru a da lovitura, de aceea am decis să apelăm la un arhicunoscător al strategiilor de îmbunătățire a brandului personal. Lukas Mollberg este expertul din spatele Casinoble.ro, site-ul nr.1 în România care informează despre cele mai sigure casinouri online, strategii de joc și posibilități. Succesul lui Lukas ascunde, însă, o bună structurare a afacerii prin calitatea și autenticitatea produsului. Într-un dialog despre beneficiile unui marketing bun, Lukas Mollberg ne oferă cheia către o afacere de succes.
Lukas, îți mulțumim pentru timpul acordat. Sunt multe puncte de discutat când vine vorba de o afacere. Cât de important ar fi marketing-ul într-o astfel de dezbatere?
Ne putem imagina marketing-ul drept motorul cererii, relevanței și reputației brandului personal. Dar acest aspect face mai mult de atât. Îți administrezi afacerea în funcție de starea pieței și de publicul țintă. Practic, fără a avea în vedere marketing-ul, există șanse semnificative statistic ca afacerea ta să o ia pe o cale neprofitabilă.
Și cum știe un antreprenor la începutul carierei că are o strategie de marketing fructuoasă?
Cel mai bine vă pot vorbi despre mediul online, el fiind piața mea de lucru. Eu unul am de a face cu multe afaceri care au loc în digital, iar toate urmează o strategie similară. Aș spune că sunt patru puncte esențiale, care fac din marketing-ul brandului unul bun. În primul rând, pentru a lua decizii în afacere este foarte important a cunoaște toți factorii care o compun. Analiza SWOT se ocupă de asta, diagnosticând puterea, slăbiciunile, oportunitatea și amenințărie afacerii. După ce ai o idee despre analiza brandului tău, urmează setarea obiectivelor, care ar trebui să-ți aduc un plus the insight asupra perspectivelor de afacere măsurabile. La punctul trei ar trebui bifat profilul clientului țintă. În această direcție există o mulțime de platforme inteligente care să te ajute în analiza demografică și economică a publicului. Ultimul punct trebuie marcat de observarea și cunoașterea competiției. Pentru a aduce un parfum proaspăt industriei, este important să știi strategiile și mecanismele celor care îți concurează.
Ar trebui schimbată strategia de marketing în funcție de domeniul de investiție?
În funcție de tipul afacerii: centrată pe afacere sau centrată pe client, trebuie să îți alegi și strategia. Cele cu care interacționez eu preponderent sunt centrate pe client și urmăresc o strategie care țintește către cunoașterea clintului, satisfacerea nevoilor sale, oferirea unui schimb sigur.
Fiind în contact direct cu digitalul, îți este probabil foarte ușor de sesizat că este mediul care acaparează afacerile. Este oare mai ușor de a dobândi succesul online sau fizic?
Mai întâi de toate, cred că este de la sine înțeles că nu există mediu care să excludă efortul. Dacă ar fi totuși să-i adaug digitalului un avantaj, acela ar fi accesibilitatea. Nu numai că publicul tău țintă se lărgește, întrucât nu ești limitat de disnanțe de neparcurs, dar, totodată, oamenii vor tinde să apelezi la tine, deoarece, pe lângă produs le vinzi și comfort. Sigur că acesta este un aspect foarte general, ori când vine vorba de afaceri, acestea sunt cât se poate de nișate, iar evaluarea brandului trebuie să aibă întâietate.
Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail