O țeavă spartă la sfârșitul lunii ianuarie în municipiul Sfântu Gheorghe a ridicat o serie de întrebări pe rețelele de socializare: „cine trebuie anunțat în astfel de situații?”, „cine ar trebui să plătească reparația?” sau „cine ar trebui să plătească pentru pierderea de apă din rețea?”.

Directorul operatorului regional Gospodărie Comunală SA, Kozsokár Attila, și directorul de operațiuni al societății, Butyka Elemér, au răspuns acestor întrebări.

Țevi sparte

Indiferent unde apare problema, pe stradă, în subteran sau chiar într-o scară de bloc, primul lucru care trebuie făcut este să oprim alimentarea cu apă pentru a minimiza pierderile și pagubele – robinetul de siguranță se află de obicei în același loc unde sunt amplasate contoarele de apă.

Deși pare un pas logic, nu este întotdeauna posibil, deoarece accesul la contorul de apă poate fi dificil, acesta se poate afla într-un spațiu care nu aparține blocului, sau robinetul poate fi blocat, și deci, nu poate fi închis. Aceste probleme pot fi semnalate către Dispeceratul Gospodărie Comunală SA, apelând unul dintre numerele de telefon: 0744 326 104 sau 0276 315 393 – ambele putând fi găsite în partea de sus a site-ului www.apacov.ro.

Întrucât mai multe persoane au relatat pe rețelele de socializare că dispecerul nu a răspuns apelurilor, precizăm că serviciul poate prelua, pe rând, un singur apel, mai ales în cazurile mai deosebite când există foarte mulți apelanți. În aceste situații, este recomandat să apelați serviciul de mai multe ori, până când operatorul poate prelua apelul.

Cine oprește apa?

Și la această întrebare răspunsul evident este cel corect, și anume: cine poate face acest lucru cât mai repede. Fiecare situație diferă, deoarece conducta care alimentează un bloc de locuințe este mai ușor accesibilă decât contorul de apă care alimentează întregul bloc. În general, problemele majore sunt rezolvate de angajații Gospodărie Comunală SA.

Conform unei legi adoptate anul trecut, toate asociațiile de proprietari au opțiunea de a-și angaja personal propriul de întreținere, care se poate ocupa și de astfel de lucruri, însă în cazul unei străzi sau al unei conducte de presiune, este evident că doar personalul furnizorului de servicii poate acționa.

Cine plătește?

Costul reparațiilor și acoperirea pierderii de apă suferite depind și de apometru: dacă problema apare în locuință, în mod evident chiriașul/proprietarul este cel care va plăti. În cazul în care paguba este de așa natură încât sunt afectați mai mulți locatari, costul reparației și pierderea de pe contorul principal al scării vor fi suportate de asociația de locatari sau de scara respectivă. (În fața fiecărui bloc de locuințe există un apometru care este mult mai precis decât repartitoarele de costuri din locuințe: măsurarea primului cântărește întotdeauna mai mult).

Referitor la conducta spartă la sfârșitul lunii ianuarie la Sfântu Gheorghe, pe rețelele de socializare au existat și voci conform cărora oamenii care locuiesc în zonă ar trebui să plătească pentru cantitatea mare de apă care s-a scurs din conducta 110. Bineînțeles că nu este cazul!

Costul spargerii conductei este suportat de Gospodărie Comunală SA, iar dacă locuitorii observă înregistrată o pierdere pe facturile de apă, aceasta reflectă, ca în toate cazurile, diferența dintre contorul principal al blocului și repartitorul de costuri din interiorul locuinței.

Biroul de presă al Gospodărie Comunală SA

FOTO: https://www.facebook.com/apacov.ro

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail