Primăria Sfântu Gheorghe a supus dezbaterii publice un proiect de hotărâre privind aprobarea Registrului Local al Spațiilor Verzi. Acest registru reprezintă a etapă extrem de importantă a planificării urbane, se arată în expunerea de motive.

Evidența spațiilor verzi are drept scop organizarea folosirii raționale a acestora, a regenerării și protecției lor eficiente, cu exercitarea controlului sistematic al schimbărilor calitative și cantitative, precum și  asigurarea informațiilor despre aceste spații, iar obligația  organizării și conducerii registrelor  spațiilor verzi revine autorităților administrației publice locale.

Registrul local al spațiilor verzi cuprinde datele tehnice ale tuturor spațiilor verzi, conform indicilor de calitate și de cantitate, se arată în raportul de specialitate anexat hotărârii.

„Spațiile verzi reprezintă un element indispensabil dezvoltării urbane armonioase şi echilibrate în teritoriu. Alături de ariile naturale protejate ele constituie <<plămânul verde>> al unui oraş şi loc de refugiu şi relaxare pentru locuitori.  Din anul 2007, există un act normativ specific acestui domeniu şi anume Legea nr. 24/2007 – Legea reglementării și administrării spațiilor verzi din zonele urbane. Aceasta reglementează administrarea spațiilor verzi, în vederea asigurării calității factorilor de mediu şi stării de sănătate a populaţiei. Printre prevederile acestei legi se încadrează și obligativitatea realizării unor registre ale spațiilor verzi de către autorităţile administrației publice locale, registrul național al spațiilor verzi fiind un sistem informațional care cuprinde datele tehnice ale spațiilor verzi conform indicilor de calitate şi cantitate.  Evidența spațiilor verzi are drept scop organizarea folosirii raționale a acestor terenuri intravilane, a regenerării şi protecţiei lor eficiente, cu exercitarea controlului sistematic al schimbărilor calitative şi cantitative, precum şi asigurarea informaţiilor despre spațiile verzi, iar nu în ultimul rând acest registru reprezintă a etapă extrem de importantă a planificării urbane. Având în vedere că Registrul Local al Spațiilor Verzi s-a constituit pe baza normelor tehnice aprobate prin Ordinul nr. 1466/2010 al Ministrului Dezvoltării Regionale şi Locuinței, respectiv ținând cont de faptul că Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe dorește să amenajeze terenurile degradate prin accesarea de fonduri prin Programul Operațional Regional 2014-2020, iar pentru aceasta se impune ca să fie aprobat printr-o Hotărâre de Consiliu Local”, se arată în expunerea de motive a viceprimarului orașului Sfântu Gheorghe, Toth Birtan Csaba.

Textul complet al proiectului de hotărâre cu caracter normativ poate fi consultat la sediul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe, Compartimentul Relaţii cu Publicul, Informaţii, Registratură, respectiv pe pagina web a instituţiei: www.sfantugheorgheinfo.ro (http://www.sfantugheorgheinfo.ro/index.php?page=115&pid=4627).

Eventualele propuneri, sugestii, opinii exprimate în scris, conţinând numele, prenumele, domiciliul şi nr. de telefon al semnatarului, se vor depune la Compartimentul Relaţii cu Publicul, Informaţii, Registratură sau la adresa de e-mail: [email protected], până la data de 18 februarie 2019, se arată pe site-ul Primăriei.

Ana Ciorici COSTACHE

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail