Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Covasna a aplicat amenzi de peste 1,7 milioane de lei în urma controalelor efectuate în prima jumătate a acestui an, relevă un raport dat marţi publicităţii.
Potrivit acestuia, în primele şase luni ale anului au fost efectuate 441 acţiuni de control ce au vizat, printre altele, comercializarea alimentelor şi suplimentelor alimentare, a echipamentelor de uz casnic, a florilor, autoturismelor noi şi second hand, a produselor textile, jucăriilor şi produselor cosmetice, precum a centrelor rezidenţiale pentru persoane vârstnice, persoane cu dizabilităţi şi copii, în urma cărora au fost aplicate 448 de amenzi contravenţionale în valoare de 1.779.000 lei şi 268 de avertismente.
Printre neregulile constatate s-au numărat lipsa etichetării produselor, depăşirea termenului de valabilitate, neafişarea preţurilor, netraducerea informaţiilor în limba română, lipsa instrucţiunilor de montare şi utilizare la produse de folosinţă îndelungată, lipsa certificatului de garanţie, utilizarea mijloacelor de măsurare neadecvate, depozitarea neconformă, existenţa practicilor comerciale incorecte, abateri privind reducerile şi promoţiile practicate, precum şi existenţa unor produse neconforme, etc.
În această perioadă au fost înregistrate 189 de sesizări şi reclamaţii, dintre care 22 s-au dovedit a fi întemeiate, cetăţenii fiind despăgubiţi pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzătoare a produselor ori serviciilor.
De asemenea, 40 de sesizări şi reclamaţii au fost soluţionate amiabil, 38 au fost neîntemeiate, 36 au fost retrase şi clasate, 20 de reclamaţii au fost redirecţionate către alte comisariate din ţară sau către instituţii competente, iar 14 reclamaţii au fost nesoluţionabile, se arată în raportul postat pe site-ul Prefecturii Covasna.
Oana Mălina Negrea/AGERPRES