Rata șomajului din județul Covasna a ajuns la 4,98%, la finele lunii noiembrie  (a.c.), fiind în ușoară creștere față de valoarea înregistrată la finele lunii octombrie, conform datelor ultimelor date ale Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Covasna.

Directorul executiv al AJOFM Covasna, Kelemen Tibor a transmis ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că în data de 30 noiembrie 2016, în evidențele Agenției Județene erau înregistrate 4.394 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.

„Valoarea ratei şomajului înregistrată la nivelul judeţului Covasna la finele lunii noiembrie  a.c. a ajuns la 4,98 %, fiind în creştere cu 0,14 puncte procentuale faţă de cea înregistrată la finele lunii octombrie 2016. Deci, variația ratei șomajului este mică (…) și se datorează perioadei de iarnă. Oricum, față de februarie, când am avut rata șomajului de 5,5%, acum (la finele lunii noiembrie, n.r.) avem o rată foarte mică, iar față de luna octombrie, avem doar o mică variație.” – a declarat directorul executiv al AJOFM Covasna, Kelemen Tibor.

Conform datelor Agenției, în perioada 1 – 30 noiembrie 2016 au intrat în evidenţa AJOFM Covasna 505 persoane  şi au iesit din evidenţa AJOFM Covasna 389 persoane.

„În luna noiembrie 2016, prin acordarea serviciilor de măsuri active de ocupare, prevăzute de Legea 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu completările şi modificările ulterioare, au fost încadrate în muncă un număr de 220 persoane. Serviciile de care au beneficiat persoanele încadrate în muncă sunt: medierea muncii, informarea şi consilierea profesională, formarea profesională, subvenţionarea locului de muncă pentru persoanele peste 45 de ani, unici întreţinători ai familiilor monoparentale, persoane care mai au 5 ani până la pensie, absolvenţi.” – a transmis conducerea AJOFM Covasna.

Potrivit aceleiași surse, din totalul persoanelor aflate în evidenţa Agenţiei, la finele lunii noiembrie, (4.394 persoane), 726 persoane beneficiază de indemnizaţie de şomaj (cf. Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare), iar 3.668 persoane sunt neindemnizate, majoritatea acestora beneficiind de prevederile Legii 416/2001 (privind venitul minim garantat).

În ceea ce privește repartizarea în teritoriu a șomerilor înregistrați în evidența AJOFM Covasna, datele oferite de conducerea Agenției arată că din zona Sfântu Gheorghe provin 1913 persoane, din zona Târgu Secuiesc, 793 persoane, din zona Baraolt, 773 persoane, din zona Covasnei, 568 persoane, iar din zona Întorsurii Buzăului, 347.

Directorul executiv al AJOFM Covasna a menționat că numărul angajaților a rămas în general, constant, la nivelul județului.

„Numărul salariaților a rămas, în general, constant, în județul Covasna, ceea ce înseamnă că avem în jur de 46.000 – 46.500 de angajați, deci nu există fluctuații foarte mari, la fel cum spuneam că nu există fluctuații mari nici în ceea ce privește rata șomajului. Disponibilizări au fost, dar disponibilizare colectivă a fost una singură, prin închiderea Băncii <<Carpatica>>, ceea ce a afectat și județul Covasna. Este vorba despre trei persoane, ce au fost implicate în servicii de preconcediere (…).”- a spus directorul executiv al AJOFM Covasna.

„Anul 2016 nu a fost un an ușor!”

Directorul Kelemen Tibor a declarat că anul 2016 nu a fost unul ușor pentru Agenție, în ceea ce privește latura financiară.

„Nu a fost un an ușor, în primul rând pentru că anul acesta nu am mai avut niciun fel de proiect cu fonduri europene în derulare, deci am rămas doar pe bugetul propriu, deci pe Bugetul Asigurărilor de Șomaj.”- a spus directorul executiv al AJOFM Covasna. El a menționat că, și din această cauză, numărul cursurilor de formare derulate la nivelul Agenției Județene a fost mai mic decât cel planficat la începutul acestui an.

Până în prezent, prin AJOFM Covasna au avut loc, la nivelul județului, cursuri pentru aproximativ 340 de persoane, șomeri din evidență, deși numărul stabilit era de 922.

„Până în momentul de față, am început 20 de grupe de formare, pentru un număr de 343 de persoane. Deși ne programasem să derulăm cursuri pentru 922, anul acesta am realizat mai puțin de jumătate. Unul dintre motivele pentru care acest lucru nu s-a putut realiza a fost că nu au fost fondurile necesare pentru aceste cursuri.” – a spus directorul executiv al AJOFM Covasna. El a menționat că 308 persoane din rândul absolvenților cursurilor de formare de anul acesta, s-au încadrat în muncă.

„Pentru luna decembrie am programat un curs de competențe antreprenoriale în Sfântu Gheorghe, care a și demarat.”- a precizat directorul executiv al AJOFM Covasna.

El a declarat și că pe parcursul acestei luni, una dintre vechile mașini folosite de Agenție a fost înlocuită și a menționat că tot în cursul acestei luni se încearcă și cumpărarea unui spațiu destinat activității Agenției.

Un „centru – resursă” ar putea fi deschis, la Sfântu Gheorghe

Mai exact, în acel spațiu ar urma să fie amenajat un „centru –resursă”.

„În această săptămână, încercăm să finalizăm cumpărarea unui spațiu, în zona Simeria, spațiu ce ar urma să fie utilizat mai ales pentru activitatea desfășurată cu grupurile vulnerabile, deci, care va avea rolul de a deveni un centru- resursă, în vederea implicării mai multor persoane vulnerabile (în activități în vederea stimulării ocupării – n.r.), în activități de informare-consiliere (…)” –a mai spus directorul executiv al AJOFM Covasna.

AJOFM Covasna, 18 ani de activitate

Directorul Kelemen Tibor a amintit că în data de 10 decembrie 2016, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Covasna a aniversat 18 ani de activitate. Cu acest prilej, ieri a fost organizată „Ziua Porților Deschise”.

„Am organizat <<Ziua porților deschise>>, prin care încercat să le arătăm celor interesați ce activități derulăm aici și că această instituție a ajuns la <<vârsta majoratului>>, deci, avem 18 ani de când ne-am constituit. Astăzi organizăm și ședința Consiliului Consultativ, iar în data de 16 decembrie vom organiza și o întâlnire cu cei cu care colaborăm, cu partenerii noștri.”- a precizat directorul executiv al AJOFM Covasna.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail