Presa pe hârtie ajunge în continuare la mai multe persoane decât Internetul, este rezultatul unui studiu realizat de Asociația Mondială a Ziarelor și Editorilor (WAN-IFRA). Ziarele au 2,3 miliarde de cititori în fiecare zi, cu 20% mai mult decât Internetul, arată studiul, citat de Business Daily.

La nivel mondial, Japonia este pe primul loc la vânzarea de ziare, cu un tiraj mediu de 461.000, o cifră mult mai mare decât în Austria, spre exemplu, care se află pe locul doi cu tiraje de doar 162.000.

Însă nu japonezii citesc cel mai des ziare: în Islanda, 96% din populație citește un ziar zilnic, pe când în Japonia 92% fac acest lucru. În Norvegia, Suedia și Elveția, 82% dintre cetățeni citesc ziarul în fiecare zi.

Studiul mai arată că, deși sistemul de publicitate pe Internet a devenit stabil, în continuare majoritatea veniturilor merg către motoarele de căutare, 65% doar către Google. Statistica arată că cea mai mare sumă din publicitate merge către televiziune (aproape 180 de miliarde de dolari în 2010), pe locul doi fiind ziarele, urmate de Internet, reviste și radio.

Dintre toate mediile, însă, Internetul are cea mai mare creștere în materie de publicitate, deoarece investitorii văd mediul virtual ca fiind unul al viitorului. Ziarele au pierdut și anul trecut din cititori, însă numărul celor ai publicațiilor online a crescut.

În plus, ziarele se descurcă un pic mai bine decât radioul: consumul de programe radio a scăzut cu 23%, din 2006 și până astăzi, spre deosebire de o scădere cu doar 7% a cititorilor de ziare. (Ziare.com)

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail