Cercetătorii americani au descoperit faptul că designul meniurilor din restaurante şi descrierea în detaliu a preparatelor culinare influenţează decizia de cumpărare a clienţilor, potrivit decopera.ro. Studiul americanilor de la Universitatea Cornell a fost realizat pe 217 meniuri şi 300 de cine comandate, conform aceleiaşi surse.
În articolul publicat pe site-ul descopera.ro se menţionează: „Ceea ce comanzi s-ar putea să aibă o prea mică legătură cu ceea ce îţi doreşti şi s-ar putea să îţi cumperi mâncare în funcţie de designul meniului şi descrierile din el”, a precizat Brian Wansink, profesor la Universitatea Cornell din Statele Unite ale Americii.
Cercetătorii au concluzionat că „orice fel de mâncare ce atrage atenţia, de exemplu, cele scrise cu litere îngroşate, în relief sau colorate, îi face pe clienţi să comande acel produs mai repede decât pe cel de lângă.”, potrivit descopera.ro.
Sursa menţionează şi faptul că „în momentul în care „fileul de peşte” a devenit „fileu de peşte suculent”, „fasolea roşie cu orez” a devenit „fasole roşie cu orez cajun”, vânzările acestor produse au crescut cu 28%, iar clienţii au afirmat că sunt mult mai gustoase, chiar dacă reţeta era identică. De asemenea, clienţii trebuiau să plătească cu 12% mai mult pe un astfel de fel de mâncare.”.
Potrivit altui studiu, clienţii restaurantelor consideră că mâncarea pentru care trebuie să plătească mai mult este obligatoriu mai gustoasă decât mâncarea mai ieftină. „Persoanele care au plătit 8 dolari în loc de 4 dolari pentru un platou rece s-au declarat în proporţie de 11% mai încântaţi de mâncarea pe care au servit-o, faţă de cei care au cumpărat preparate mai ieftine”, se menţionează pe descopera.ro.
Cercetătorii de la Cornell menţionează că există două întrebări care pot fi adresate ospătarului pentru a evita mâncarea nesănătoasă, bogată în calorii. Aceste întrebări sunt, potrivit descopera.ro: „care sunt cele două mâncăruri ce primesc cele mai multe aprecieri” şi „care este cel mai potrivit fel de mâncare pentru cineva care îşi doreşte o cină lejeră”.
Studiul complet referitor la modul în care prezentarea meniurilor influenţează decizia de cumpărare a clienţilor de la restaurante va fi publicat în luna septembrie în International Journal of Hospitality Management.
I.D.T.