Reglementări privind înregistrarea operatorilor în agricultura ecologică

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 362 din data de 16 mai 2014 a fost publicat Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 737/2014 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 1.253/2013 pentru aprobarea regulilor  privind înregistrarea operatorilor în agricultura ecologică.

Astfel, actul normativ stabilește că, în fiecare an, până la data de 16 mai (inclusiv), operatorii în agricultura ecologică au obligația de a-și înregistra activitatea la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), prin entitățile mandatate.

Pentru anul 2014, termenul de înregistrare a operatorilor în sistemul de agricultură ecologică este de 30 iunie.

Entitățile mandatate sunt:

–         Direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București (DAJ)- primesc fișele de înregistrare ale operatorilor fie direct, fie prin intermediul asociațiilor profesionale legal constituite în domeniul agriculturii ecologice, în vederea avizării și aprobării;

–         Asociațiile profesionale legal constituite în demeniul de agricultură ecologică- pot întocmi, la solicitarea operatorilor, fișele de înregistrare, verifică conformitatea datelor și transmit fișele de înregistrare, în original, la DAJ, în vederea înregistrării și avizării;

–         Organismele de inspecție și certificare- verifică și certifică operatorii înscriși în sistemul de agricultură ecologică.

Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească asociațiile profesionale legal constituite în domeniul agriculturii ecologice, pentru a desfășura activitățile de mai sus menționate, sunt:

  • Să aibă vechime în domeniul agriculturiicecologice de minimum 5 ani;
  • Să aibă minim 2 angajați, conform legislației muncii
  • Să dețină filiale/sucursale pe teritoriul mai multor județe.

Asociațiile profesionale legal constituite depun la Direcția pentru agricultură, pe raza căreia au înregistrat sediul social, în termen de 7 zile lucrătoare de la publicarea prezentului ordin, în copie și în original, în vederea verificării conformității, următoarele documente:

  • Hotărârea judecătorească de înființare a asociației;
  • Certificatul de înregistrare fiscală;
  • Copie după registrul general de evidență a salariaților;
  • Bilanțul contabil anual pentru anul anterior, depus și înregistat la administrația financiară;
  • Dovada vechimii asociației în domeniul de agricultură ecologică, de minimum 5 ani;
  • Lista cu filialele/sucursalele asociației.

Producătorii care se înregistrează în sistemul de agricultură ecologică prezintă, odată cu fișa de înregistrare, și o adeverință prin care se recunoaște statutul de producător în sectorul vegetal și/sau zootehnic, eliberată de către o asociație profesională, legal constituită, în domeniul agriculturii ecologice. Adeverința se eliberează gratuit, indiferent dacă solicitantul este membru sau nu al asociației respective.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail