Sute de oameni din zona Întorsurii Buzăului fac zilnic naveta la Braşov, iar lipsa trenului, care nu mai circulă de mai bine de un an de zile, după prăbuşirea podului de la Budila, reprezintă o problemă, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, primarul oraşului, Leca Băncilă.

Edilul şi-a exprimat speranţa că podul va fi reparat într-un timp cât mai scurt, menţionând că obiectivul a fost cuprins de Guvern pe lista de investiţii.

„Trebuie să recunoaştem următorul lucru: de o istorie trăim în umbra Braşovului. Că ne place, că nu ne place (…), Braşovul a fost focarul în jurul căruia ne-am ridicat de-a lungul istoriei. Şi astăzi e la fel. Degeaba am încercat noi să dezvoltăm industria. Semn că a fost o artificialitate e că am ajuns iarăşi aici. (…) Sunt câteva sute de navetişti care merg zilnic la Braşov, nemaivorbind de copii, de studenţi. În această situaţie, o relaţie directă, ieftină şi oarecum civilizată, pentru că, oricum ar fi, tot mai civilizat rămâne trenul decât autobuzul unde nu e spaţiu, era necesar să rămână. Dar am o veste bună. S-a prins în lista de investiţii. Anul acesta începe proiectarea şi în vreo doi-trei ani va fi un pod nou. Că au încercat o soluţie, să se aducă unul de pe la Dumbrăveni, nu ştiu de pe unde, de la Deva, un pod părăsit. Nu. S-a acceptat în minister, e pe lista de investiţii. Anul ăsta se face proiectarea şi în 2-3 ani, cu voia lui Dumnezeu, va fi şi podul. A trebuit să trecem prin această Vale a Plângerii, dacă nu am avut grijă, pentru că podul ăla din 1963 nu a mai suferit o reparaţie capitală. Nu poţi să stai 40 şi ceva de ani, să-l laşi aşa. Şi de granit să fi fost şi tot s-ar fi fisurat”, a declarat Leca Băncilă.

Podul din localitatea braşoveană Budila, peste care trecea calea ferată Braşov – Întorsura Buzăului, s-a rupt şi s-a prăbuşit pe 30 iunie 2018 în urma unei puternice viituri venite pe râul Târlung.

Aceasta era singura cale de acces feroviar către zona Buzaielor, locuită de aproape 50.000 de oameni.

CFR a publicat luna trecută, pe Serviciul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), anunţul de licitaţie în vederea întocmirii documentaţiei tehnice pentru reconstrucţia podului de la Budila, iar termenul limită de depunere a ofertelor este 26 august.

 

Oana Mălina Negrea/ AGERPRES

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail