Conducerea Primăriei Sfântu Gheorghe a atenţionat cetăţenii că au obligaţia, conform legii, de a întreţine spaţiile din faţa blocurilor şi caselor, precizând că societatea de salubritate asigură transportul deşeurilor, precum şi curăţenia străzilor şi trotuarelor principale.

„Conform regulamentelor locale privind buna gospodărire pe teritoriul municipiului Sfântu Gheorghe, fiecare proprietar de locuinţă, apartament la bloc sau casă de locuit, are obligaţia de a se îngriji de curăţenia din faţa locuinţei/sediului. Primăria Sfântu Gheorghe asigură prin contractul cu societatea de salubritate TEGA, pe lângă curăţenia tuturor străzilor din oraş, şi curăţenia trotuarelor principale mai ales din zona centrală a oraşului, însă restul zonelor intră în sarcina proprietarilor. Pentru că, odată cu venirea primăverii, nivelul de praf este în continuă creştere, Primăria Sfântu Gheorghe face apel la locuitori să înceapă curăţenia de primăvară în acest sens. Aici este vorba despre praful şi nisipul rămas în urma iernii, dar şi zonele verzi din jurul blocurilor, care în cele mai multe cazuri sunt neîngrijite şi murdare”, au precizat reprezentanţii Primăriei.

Aceştia au atenţionat că Poliţia Locală Sfântu Gheorghe va demara în curând mai multe controale pe raza oraşului pentru a verifica respectarea acestor măsuri, urmând ca în primă fază să aplice avertismente celor care nu se conformează, iar mai apoi amenzi.

Deoarece anunţul Primăriei a generat numeroase reacţii negative în mediul on-line, reprezentaţii instituţiei au revenit marţi cu noi precizări.

„Pentru a evita neînţelegerile legate de curăţarea trotuarelor, vă anunţăm următoarele detalii: în zonele rezidenţiale, curăţarea blocurilor de locuinţe şi a căilor de acces pietonal din faţa caselor private este responsabilitatea rezidenţilor şi a companiilor, reglementate de legislaţia naţională, în articolul 10 din Ordonanţa de Urgenţă 21/2002. Contractul încheiat de  Tega cu persoanele fizice sau juridice se referă numai la transportul deşeurilor. Societatea TEGA S.A. curăţă trotuarele străzilor principale ale oraşului în baza unui contract încheiat cu municipiul Sfântu Gheorghe. În ceea ce priveşte zonele verzi rezidenţiale (în plus faţă de blocuri de locuinţe şi case particulare), este de asemenea obligaţia rezidenţilor şi companiilor de a le menţine în ordine. Desigur, asociaţiile pot efectua lucrările de curăţenie prin aportul de muncă al locatarilor sau pot transmite unor terţi efectuarea acestor sarcini prin încheierea unui contract extern. Întreţinerea zonelor verzi de lângă drumuri, parcuri, trotuare, locuri de joacă este responsabilitatea Gospodăriei Comunale şi a TEGA”, se arată într-o postare pe pagina de internet a Primăriei.

Reprezentanţii municipalităţii au amintit, totodată, că prin programul de înfrumuseţare a zonelor verzi, asociaţiile de proprietari au posibilitatea de a solicita diverse materiale, precum bănci, garduri, puieţi şi răsaduri de flori, în valoare totală de maxim 1.500 de lei, din care 80% va fi achitat de municipalitate.

 

Oana Mălina Negrea/ AGERPRES

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail