Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna  va organiza în luna mai o nouă testare a elevilor de clasa a V-a, a transmis, ieri, inspectorul școlar general, prof. Kiss Imre.

O astfel de testare a avut loc în septembrie, la disciplinele Limba și literatura română, limba și literatura maghiară maternă și matematică, testele fiind elaborate de către specialiștii I.Ș.J., pe baza conținuturilor și competențelor specifice prevăzute de programele școlare în vigoare pentru clasa a IV-a.

„Testarea organizată pentru clasele a V-a, testarea inițială nu a fost un examen. Am vrut să măsurăm nivelul de cunoștințe acumulate de-a lungul celor patru ani de studiu, al elevilor absolvenți de clasa a IV-a, care au intrat în clasa a V-a (…). Scopul nostru nu a fost să facem un clasament al școlilor (…), deci scopul nu a fost de a influența într-un fel sau altul deciziile părinților și nici de a compromite pe cineva. Într-adevăr, este o diferență în a lucra cu o categorie de elevi și de a lucra cu altă categorie de elevi”, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă pe care a susținut-o ieri, inspectorul școlar general, prof. Kiss Imre.

Scopul nostru a fost de a aplica un test uniform la nivelul județului (…), pentru a avea o viziune asupra nivelului de cunoștințe acumulat de elevi”

Potrivit acestuia, după testare, pe baza rezultatelor obținute a fost întocmit un raport, care a fost analizat în școli.

„Acest raport a ajuns în fiecare școală. La nivelul Catedrelor a fost deja dezbătut, și chiar și cu părinții, în cadrul ședințelor cu aceștia; săptămâna trecută a fost analizat și la activitățile organizate de Inspectorat în cadrul zilelor metodice, pe zone (…). Atât la învățători, cât și la profesorii de specialitate, fiecare raport per disciplină a fost analizat detaliat (…). Scopul nostru a fost de a aplica un test uniform la început de an școlar, un test uniform, la nivelul județului, de o dificultate medie, spre nivel superior, ca să creăm un etalon pentru toți profesorii de specialitate, pentru a avea o viziune asupra nivelului de cunoștințe acumulat de elevi pe parcursul a patru ani școlari (…). Se știe că există diferențe între școli, zone. La început de an școlar, profesorii au aplicat teste, dar de dificultate diferită (…), diferența calitativă putea să fie foarte mare. (…) Nivelul de pregătire al elevilor și mediul din care provin aceștia nu este uniform, dar testul a putut fi unul uniform, pentru a trage anumite concluzii. De aceea ne-am gândit să organizăm această testare pentru ca profesorii de specialitate și învățătorii să aibă o viziune asupra cunoștințelor ce trebuiau acumulate (…)”,  a spus inspectorul școlar general, prof. Kiss Imre.

Potrivit acestuia, au fost și vor fi organizate ateliere de lucru, pe zone, „pentru a fi dezbătute aspecte ale acestei testări, foarte amănunțit”.

Prof. Kiss Imre a declarat că testarea va fi reluată în luna mai.

„Vom relua această testare și în luna mai. Dacă am organizat testarea inițială, dorim să organizăm testare și la sfârșitul anului școlar, bazându-ne, bineînțeles, pe conținuturile care trebuiau să fie predate în clasa a V-a. (…) Repet, țelul nostru nu a fost de a face un clasament al școlilor, ci de a aplica un test uniform la nivelul județului, un test de dificultate medie, astfel încât să avem o viziune și să putem regla acele lacune și acele lipsuri care există (…)”, a mai spus prof. Kiss Imre.

Ana Ciorici COSTACHE

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail