Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov -Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Covasna informează contribuabilii cu privire la faptul că, potrivit legislaţiei în vigoare, au obligaţia de a asigura conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale- denumite în continuare A.M.E.F.- respectând termenele şi prevederile Ordinului Preşedintelui A.N.A.F. nr.435/25.03.2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art.3 alin.(2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate electronice fiscale, la sistemul informatic naţional de supraveghere monitorizare a datelor fiscale al A.N.A.F.

Termenele limită de conectare sunt:

  • până la data de 30.06.2021 operatorii economici încadraţi în categoria marilor contribuabili;
  • până la data de 30.11.2021 operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii şi mici;
  • operatorii economici care achiziţionează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.12.2021, la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.

Prin excepţie, operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de reţele de comunicaţii electronice, au obligaţia completării şi transmiterii unei declaraţii pe propria răspundere, prevăzută în Anexa nr.2 la Ordinul Preşedintelui A.N.A.F. nr.435/25.03.2021, cu respectarea următoarelor termene:

  • până la data de 30.06.2021, operatorii economici încadraţi în categoria marilor contribuabili;
  • până la data de 30.11.2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii şi mici;
  • în termen de două zile lucrătoare de la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal, operatorii economici care achiziţionează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.12.2021.

           Operatorii economici, care depun declaraţia menţionată, vor continua să îndeplinească obligaţiile declarative privind datele fiscale înregistrate de aparatele de marcat prin transmiterea lunară a formularului A 4200 ( electronic, format PDF, on-line) sau, după caz a formularului F 4109” Declaraţie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”

Conectrea AMEF la sistemul informatic al ANAF va presupune renunţarea la anumite declaraţii care se depun periodic de către contribuabili având ca efect o simplificare a obligaţiilor declarative, în eventualitatea realizării cu succes a procesului şi transmiterii datelor complete.

Detalii suplimentare pot fi obţinute:

  • prin consultarea „Ghidului cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF”, disponibil pe site-ul anaf.ro în secţiunea Servicii online- Aparate de marcat electronice fiscale ( case de marcat)
  • telefonic, apelând Call Center-ul de asistenţă al ANAF, la nr. 031.403.91.60 sau
  • la structurile de asistenţă pentru contribuabili din cadrul unităţilor fiscale teritoriale .

Nerespectarea obligaţiei de a asigura conectarea la distanţă a AMEF, în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă între 8.000 şi 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art.10 lit.ff), coroborate cu prevederile art.11 alin.(1) lit.j) din .O.U.G. nr.28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificările şi completările ulterioare.

Compartiment Comunicare, Relaţii Publice şi Mass Media 

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail