Conducerea Primăriei Covasna a lansat, la începutul anului 2017, un apel public pentru realizarea brandului (mărcii) acestei staţiuni de interes naţional.
Primarul Gyerő József declara, la vremea respectivă, că este foarte important ca staţiunea Covasna să aibă un brand, respectiv un slogan şi un logo care să exprime într-o formă sugestivă valorile locale, factorii naturali, terapeutici, antropici şi culturali de care dispune oraşul şi care să o individualizeze şi să contribuie la promovarea acesteia pe plan naţional şi internaţional. La realizarea acestuia au fost invitați să își prezinte sugestiile și locuitorii orașului
Potrivit primarului orașului, „Brandul stațiunii Covasna este momentan în faza de înregistrare la O.S.I.M. (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci – n. red.), a sloganului și a logo-ului. Modelul s-a aprobat prin hotărâre de consiliu local. În ceea ce privește orașul Covasna, există două branduri deja înregistrate – „Stațiunea Inimii” și un altul, „Stațiunea celor 1000 de izvoare de sănătate”, cu logoul aferent. Cel de-al doilea ne-a fost propus spre utilizare, pentru o perioadă gratuit, ulterior contra-cost. Noi, de principiu am optat pentru a ne înregistra un brand al nostru pe care să îl utilizăm și să îl propunem spre utilizare și unităților de cazare. Acesta este „Stațiunea mofetelor și a celor 1000 de izvoare de ape minerale”.
Potrivit regulamentelor O.S.I.M., orice persoană fizică sau juridică poate înregistra o marcă. Pentru consumator reprezintă cel mai comod mijloc da a recunoaște rapid o categorie de produse și servicii care i-a fost recomandată sau, pe care experiența l-a determinat să o prefere altor produse sau servicii de aceeași natură. Pentru întreprindere, marca reprezintă un mijloc de a cuceri și a păstra o clientelă. Drepturile titularului mărcii sunt confirmate prin certificatul de înregistrare a mărcii. Înregistrarea mărcii conferă titularului un drept exclusiv asupra mărcii pentru produsele și/sau serviciile pentru care s-a efectuat înregistrarea, pe un termen de 10 ani de la data constituirii depozitului. Înregistrarea aduce cu sine interdicția, pentru terți, de a depune sau de a utiliza, fără autorizație, indiferent sub ce formă, marca sau unul din elementele sale caracteristice, pentru aceleași produse sau servicii. La cererea titularului înregistrarea unei mărci poate fi reînnoită la împlinirea fiecărui termen de protecție de 10 ani, cu plata taxei prevăzute de lege.
Oana-Mihaela Costache