Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat luni, 22 august, în ce stadiu se află Autostrada Ploiești-Brașov, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din România.

Potrivit oficialului, pe proiect se pot discuta diverse scenarii, însă momentan ne aflăm în faza în care se lucrează la studiul de fezabilitate. Încă nu s-a stabilit concret suma la care se ridică investiția.

„Nu există o decizie de acest tip. Ştiu că s-a mai încercat în trecut, cred că de vreo trei-patru ori şi n-a ieşit, dar pot să vă spun altceva. În acest moment ne aflăm în faza în care se lucrează la studiul de fezabilitate şi la proiect. Este o licitaţie care a avut un câştigător.

Sigur că am avut nemulţumiri în momentul în care am văzut durata de elaborare a studiului de fezabilitate şi a proiectului care mi s-a părut foarte lungă, dar e un contract atribuit.

Nu am ce să comentez din acest punct de vedere. E doar o nemulţumire personală. Suntem în acest stadiu”, a afirmat Sorin Grindeanu, întrebat despre subiect luni, la predarea amplasamentului pentru începerea lucrărilor pe Lotul 1 (Dumbrava- Mizil) al Autostrăzii Ploieşti-Buzău.

Ministrul a adăugat că este prea devreme pentru a discuta despre construirea autostrăzii în parteneriat public-privat, însă nu a exclus această variantă.

„În momentul în care se termină studiul de fezabilitate şi proiectul şi vedem la ce valori ajungem, se poate discuta despre diverse scenarii. Că venim cu finanţări pe fonduri europene, pe viitorul exerciţiu bugetar că se va încerca un proiect de tipul parteneriat-public privat cred că e devreme. Eu cred că în acest sens a fost declaraţia domnului prim-ministru Ciucă. Deocamdată, haideţi să vedem unde ajungem cu studiul de fezabilitate, cu proiectul, la ce sumă şi după acewa discutăm”, a completat Grindeanu.

Premierul Nicolae Ciucă a declarat, joia trecută la Sinaia, că liderii coaliţiei de guvernare susţin varianta realizării autostrăzii Ploieşti-Braşov, prin parteneriat public-privat.

„Aceasta este o problemă cu care ne confruntăm cu toţii, care nu s-a rezolvat de 30 de ani. Această comunicaţie de la Ploieşti până la Braşov trebuie asumată şi pornită. Finanţarea pentru această comunicaţie nu poate să beneficieze de fonduri europene. Soluţia pe care am discutat-o este cea a unui parteneriatul public-privat şi trebuie asumată.

Am avut în discuţie trei opţiuni: împrumut de la BERD, BEI sau parteneriat public-privat. A fost discutată în coaliţie, urmează să luăm o decizie pe acest subiect”, a explicat Nicolae Ciucă.

Tot luni, ministrul Transporturilor a vorbit și despre secțiunea din Muntenia a Autostrăzii Moldova. Potrivit lui Sorin Grindeanu, constructorul a pregătit deja amplasamentul organizării de șantier și a marcat traseul acestui lot de autostradă.

 

https://ziare.com/

FOTO: Facebook/ Sorin Grindeanu (generică)

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail