53,77% din totalul elevilor covăsneni din clasele terminale ar fi obținut medii de trecere la examenul de Bacalaureat, dacă acesta ar fi fost dat în perioada 24-27 martie 2025, când a fost organizată simularea națională.

Ministerul Educației și Cercetării a centralizat marți rezultatele înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul examenului național de bacalaureat, susținută în perioada 24 – 27 martie 2025, la nivel național, de elevii din clasele terminale ale ciclului liceal. La nivelul județului Covasna, datele arată că din totalul elevilor înscriși-1142, au participat 995, 535 (53,77%) reușind să obțină medii de promovare. Niciunul dintre elevi nu a obținut media 10.

Conform datelor Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna, pe filiere de învățământ, rezultatele simulării se prezintă astfel: la filiera teoretică, rata de promovare este 79,19%. 543 elevi au participat și 430 au reușit să obțină medii de promovare. La filiera tehnologică, rata de promovare este de 11,70%. Au fost prezenți 282 elevi și au obținut medii de promovare 33 dintre ei. La filiera vocațională, au fost prezenți 170 elevi, 72 dintre aceștia obținând medii de promovare, rata de promovare fiind de 42,35%.

Pe secții de predare, la secția română, rata de promovare este 50,54%, iar la secția maghiară, 55.01%.

Pe probe, rezultatele simulării din acest an se prezintă astfel: la proba de limba și literatura română, proba E)a), rata de promovare este de 68,06% (mai mare decât cea înregistrată la simularea națională din anul precedent, 40,12%); la proba E)b), de limba maternă- rata de promovare în acest an este de 86,67% (ușor scăzută față de rezultatele simulării de anul trecut, când rata de promovare a fost 89,43%).

La proba Proba E.c): Disciplina obligatorie a profilului, rata de promovare la simularea națională din acest an este de 68,03%, iar anul trecut a fost de 66,41%, iar la proba E)d)- Proba la alegere a profilului și specializării- rata de promovare din acest an este de 78,56%, iar anul trecut a fost 74,02%, arată datele IȘJ Covasna.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare, a transmis Ministerul Educației și Cercetării.

Ana Ciorici Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail