Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Covasna, Kiss Imre, apreciază că anul şcolar în curs este „compromis din multe puncte de vedere”, dar nu „ratat” şi consideră că decizia închiderii unităţilor de învăţământ pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus a fost  „înţeleaptă”.

„S-a spus foarte mult şi cred că se va mai vorbi foarte mulţi ani despre acest an şcolar. Este o situaţie pe care nimeni nu a gândit-o vreodată, nimeni nu s-a pregătit că ne-am putea confrunta cu o astfel de situaţie. Anul şcolar trebuie încheiat. Este un an compromis din foarte multe puncte de vedere, dar nu ratat. Trebuie finalizat şi în contextul actual cred că a fost decizia cea mai înţeleaptă pentru că nu i-am chemat pe copii la şcoală. Vă daţi seama, dacă pentru această perioadă de două săptămâni de pregătire pentru anii terminali, pentru elevii din clasele a VIII-a şi a XII-a, câte măsuri de siguranţă trebuie să fie respectate, nu puteam să facem faţă la nivel de instituţii. Fizic nu s-ar fi putut respecta aceste măsuri. A fost bine că s-a luat o decizie în acest sens, că şcoala va începe pentru restul din luna septembrie şi că putem să proiectăm activităţile, atât la nivel central, la nivel ministerial, cât şi la nivelul inspectoratelor şcolare şi la nivelul instituţiilor de învăţământ în sensul de a încheia anul şcolar în cele mai bune condiţii în actualul context”, a declarat Kiss Imre, în cadrul unei conferinţe online.

Acesta a amintit, printre altele, că în judeţul Covasna sunt aproape 3.000 de elevi din toate ciclurile de învăţământ care nu au condiţii tehnice, respectiv instrumente digitale sau acces la internet, pentru a participa la cursurile on-line.

„Centralizat la nivelul judeţului, sunt 2.986 de elevi care, declarativ, nu au dispozitive pentru a le utiliza în procesul de învăţare-predare online. E vorba despre aproximativ 12% din numărul total al elevilor înscrişi în învăţământul primar, gimnazial, liceal şi profesional, respectiv din 25.174 elevi. 27% au declarat că au laptop, 3% au tablete, 46% au declarat că au smartphone, 12% desktop, deci circa 12% nu deţin astfel de instrumente. Cifrele, totuşi, la nivelul şcolilor sunt interesante: din aproximativ 3.000 de astfel de situaţii, 1.726 sunt doar din 10 şcoli. Avem 77 de unităţi cu personalitate juridică, iar mai mult de jumătate provin din 10 şcoli, cum ar fi din Araci – 617, Herculian – 111, Sânzieni -127 şi Brăduţ-Doboşeni – 147. Dar sunt şi şcoli dotate, în care doar un copil nu are sau şcoli în care toţi deţin un astfel de instrumente digitale. Comparând cu situaţia la nivel de ţară, judeţul Covasna e la nivelul a ceea ce se întâmplă la nivel naţional. Cum spuneam, toate aceste date sunt obţinute după declaraţii, pentru că nimeni nu s-a dus în familii pentru a vedea dacă respectiva familie are un instrument digital. În măsura în care ministerul va achiziţiona tabletele, conform HG, în mod sigur va urma o metodologie şi o procedură riguroasă prin care aceste echipamente achiziţionate să fie transmise şcolilor solicitante şi să ajungă la elevi. Practic, elevii vor împrumuta de la şcoală echipamentul respectiv şi vor răspunde de acesta”, a mai spus Kiss Imre.

Şeful Inspectoratului a menţionat că a primit o singură donaţie în urma apelului public pe care l-a lansat recent către firmele şi persoanele fizice în vederea dotării elevilor defavorizaţi cu aparate electronice, astfel încât şi aceştia să poată participa la cursurile online.

„La Inspectorat, practic, am primit o donaţie din partea unei singure persoane fizice, care a adus un laptop utilizat. În rest, nu m-au contactat în acest sens. Nu am reuşit să aflu încă dacă şcolile au fost contactate şi au primit astfel de donaţii, după apariţia acestui apel. Până la apariţia apelului, au fost punctual situaţii în şcoli în care au reuşit să rezolve în cazul unor elevi participarea la activitatea de predare-învăţare online, dar, în mare, să fiu sunat şi să ni se ofere astfel de echipamente, nu”, a mai adăugat acesta.

Kiss Imre a ţinut să le mulţumească elevilor şi cadrelor didactice pentru că s-au conformat noilor reguli şi i-a îndemnat să colaboreze în continuare pentru a încheia anul şcolar.

„Doresc să le mulţumesc că au înţeles şi că s-au conformat într-un timp foarte scurt. Datorită competenţelor digitale formate în decursul anilor şi cu ajutorul părinţilor, au reuşit să participe în număr foarte mare în activitatea de predare-învăţare. Sfatul meu pentru elevi e să rămână tot aşa de toleranţi cât au fost în perioada trecută şi cât mai avem, aproximativ o lună de şcoală, să fie în continuare activi şi să colaboreze cu profesorii, cu diriginţii, pentru că noi toţi, profesorii, cadrele didactice, suntem pentru ei. Dacă vor fi proactivi şi colaborează, anul şcolar va fi încheiat şi pentru ei în cele mai bune condiţii”, a conchis şeful Inspectoratului Şcolar.

Oana Mălina Negrea/ AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail