Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe aduce în atenția asociațiilor de proprietari că măsurile necesare pentru executarea lucrărilor de reabilitare a fațadelor blocurilor trebuie luate cât mai rapid.
Într-un comunicat transmis cătere redacția „Mesagerul de Covasna” de reprezentanții Biroului de Imagine al Primăriei se precizează, totodată, că proprietarii imobilelor pot solicita rambursarea pentru cheltuielile de reabilitare obligatorie a fațadelor în cazul în care venitul mediu net pe o persoană este mai mic de 2713 lei.
„Proprietarii apartamentelor au obligația de a întreține fațadele locuințelor lor atât din punct de vedere al siguranței, cât și al esteticii, conform prevederilor Legii 153/2011. Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe a efectuat măsurători asupra apartamentelor aflate în proprietate privată și a înștiințat proprietarii cu privire la acest fapt. Majoritatea blocurilor de apartamente de pe teritoriul orașului fac parte din programul de construire a fațadelor, cu excepția blocurilor renovate în cadrul programului de izolare termică.
Programul pentru înfrumusețarea fațadelor blocurilor orașului Sfântu Gheorghe a fost aprobat de Consiliul Local în 2017. Regulamentul punerii în aplicare a construcțiilor fațadelor și lista blocurilor încadrate în mod obligatoriu în program poate fi vizualizată pe http://www.sfantugheorgheinfo.ro
Conform deciziei Consiliului, asociațiile de proprietari ale blocurilor de apartamente listate au obligația de a executa lucrări de renovare a fațadelor. Lucrările de construcții pentru fațade sunt programate a fi realizate în trei cicluri, și anume: centrul și strada 1 Decembrie 1918, în 2018, majoritatea blocurilor din oraș în 2019, iar în 2020 vor trebui reînnoite fațadele blocurilor din cartierul Gării și strada Crângului.
Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe a efectuat măsurători asupra blocurilor încadrate în program, și, conform proiectelor preliminare, lucrările aferente construcțiilor pentru fațada unui bloc ar costa între 1100 lei și 3000 lei pe familie.
Executarea lucrărilor se poate realiza prin două metode. Astfel, primăria poate angaja executarea lucrărilor pe cheltuieli proprii, însă sumele cheltuite vor trebui rambursate ulterior de către locuitori, deoarece conform legii, costurile trebuie suportate de aceștia. A doua variantă ar fi că proprietarii apartamentelor ar finanța în prealabil lucrările pentru reînnoirea fațadelor, iar cei care au un venit net mediu pe persoană mai mic de 2713 lei, pot solicita rambursarea cheltuielilor de la primărie, sub formă de asistență socială. În cea de a doua variantă, nu va fi necesară finanțarea lucrărilor într-o singură tranșă , executanții i vor accepta și un avans, restul sumei fiind plătit după primirea rambursării de la primărie.
Începerea lucrărilor le este recomandată acelor asociații de locuitori care nu doresc izolarea termică, deoarece în cazul în care lucrările vor trebui să fie executate de către primărie, locuitorii nu vor avea posibilitatea de a solicita rambursările. Asociațiile de locuitori care au decis să realizeze izolarea termică vor putea solicita finanțare în viitor în cadrul unui program guvernamental sau în cadrul Programului Operativ Regional.”-se arată în comunicatul transmis de reprezentanții Primăriei Sf. Gheorghe.