• Service-urile refuză reparaţiile pentru posesorii poliţelor RCA emise de EUROINS • Mai mult de 10% dintre asigurările obligatorii RCA nu au acoperire

Dacă sunteţi lovit în trafic şi aveţi asigurare Euroins riscaţi să nu fiţi despăgubit. Numai anul trecut peste 13000 de şoferi au păţit-o.

Tot mai multe service-uri refuză să mai lucreze cu Euroins, pe motiv că refuză să plătească reparaţiile sau întârzie plăţile. Un patron de service spunea: „Avem o mare problemă. 80% dintre RCA –urile ieftine sunt cu repercusiuni asupra păgubitului. Cu alte cuvinte, unele companii de asigurări vând RCA-ul foarte ieftin, însă uită să dea despăgubiri.”  Autorităţile spun că şoferii care îşi cumpără RCA de la companiile care întârzie sau refuză despăgubirile riscă să fie chemaţi în instanţă de păgubiţi şi riscă să plătească ei în locul asiguratorilor.

Luni, 12 noiembrie, două asociaţii care reprezintă service-uri auto independente (ASSAI), dar şi ale reprezentanţelor Dacia, Renault şi Nissan (ACODAREN) au avertizat asupra unor întârzieri uriaşe la plata daunelor din partea asiguratorului Euroins România şi au anunţat că majoritatea service-urilor pe care le reprezintă nu mai primesc în reparaţii maşini asigurate la această companie. Cristian Muntean, directorul ASSAI, asociaţie a service-urilor auto independente, care a mai protestat şi în anii anteriori cu privire la aceste probleme, a precizat că potrivit estimărilor sale este vorba de peste 1,6 milioane de euro plăţi întârziate din partea Euroins către service-urile pe care le reprezintă.

Aceasta asociaţie nu este la prima acţiune de protest împotriva întârzierilor la plata reparaţiilor din partea asiguratorilor. In 2011, ASSAI a avut nu mai puţin de două proteste împotriva ASTRA şi a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor privind problemele dintre asiguratori şi service-uri auto.

Încă de la numire, Daniel Tudor, preşedintele al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, a dispus verificarea situaţiei societăţii de asigurare Euroins, precum şi convocarea conducerii acestei societăţi. „Sunt supuse verificării toate raportările tehnico-financiare transmise de societate, situaţia despăgubirilor plătite, a rezervelor tehnice constituite pentru dosarele de daună în curs de soluţionare şi, nu în ultimul rând, situaţia reclamaţiilor înregistrate la CSA împotriva societăţii şi gradul de soluţionare a reclamaţiilor care sunt fundamentate”, se arată în răspunsul CSA.

Totodată, încă de săptămâna trecuta (respectiv în data de 7 noiembrie 2012), Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a numit un actuar la Euroins S.A., care are drept sarcini prioritare: verificarea situaţiilor financiare ale societăţii, a adecvării rezervelor tehnice constituite pentru asigurările RCA şi acoperirea acestora cu active admise suficiente pentru onorarea obligaţiilor faţă de păgubiţi, precum şi efectuarea unor teste privind gradul de adecvare a tarifelor RCA din punct de vedere actuarial.

Concluziile întâlnirii dintre CSA şi EUROINS: majorare de capital şi accelerarea plăţilor 

Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, condus de Preşedintele Daniel TUDOR, s-a întâlnit cu factorii de decizie ai EUROINS în data de 13 noiembrie a.c. In urma verificărilor CSA şi a discuţiilor purtate, EUROINS trebuie să îşi majoreze capitalul social şi să accelereze plăţile restante către asiguraţi, păgubiţi şi service-urile auto.

Astfel, membrii Consiliului CSA au constatat o atitudine pozitivă din partea conducerii EUROINS România şi a acţionarului majoritar al acestei societăţi, ceea ce creează premisele ameliorării situaţiei curente. S-a stabilit, de asemenea, continuarea monitorizării societăţii de către direcţiile de specialitate din cadrul CSA, precum şi realizarea, la începutul lunii februarie 2013, a unei noi analize, în aceeaşi componenţă. Verificarea companiei de către arbitrul asigurărilor s-a demarat ca urmare a reclamaţiilor privind întârzierile mari la plata daunelor făcute la începutul acestei săptămâni la adresa acesteia de două asociaţii de service-uri auto independente.

NU asigurare Euroins 

„Pe lângă lipsa de profesionalism şi tratamentul superior de care am beneficiat la dânşii minciună după minciună şi amânare după amânare, am avut ghinionul să fiu lovit de un domn care avea asigurare la Euroins. Din constatare s-a văzut evident dauna, fapt recunoscut de cel care m-a lovit. Cei de la Euroins a început să ne ia peste picior cu propoziţii de genul „Las că vedem noi, ce va trebuie să reparaţi la reprezentanţă, dar ce vrei să îţi schimb şi plăcuţele de frână etc…” Eu sugerez să fie daţi în judecată de toată lumea care a avut probleme cu ei, căci doar aşa putem reuşi să scăpăm de firmele căpuşă  care nu îşi respectă obligaţiile. Oamenii simpli au de suferit de pe urma ignoranţei autorităţilor române care ar trebui să ia atitudine şi să nu mai dea voie să existe astfel de firme pe piaţa românească.” – ne-a declarat un cetăţean care a dorit anonimatul.

Dana Şerban

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail