Potrivit calendarului de administrare a evaluărilor naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024-2025, marți, 13 mai, începe desfășurarea evaluării naționale la clasa a II-a, a anunțat Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna.

Probele pentru elevii de clasa a II-a se vor desfășura astfel: marți- Limba română -scris; limba maternă- scris. Miercuri, 14 mai, limba română- citit. Joi, 15 mai, limba maternă – citit – 15 mai 2025, dar și matematică și explorarea mediului. Vineri, 16 mai, are loc proba de limba română pentru minoritățile naționale, scris-citit. Durata fiecărei probe este de 45 de minute și va începe la ora 10:00.

Conform IȘJ Covasna, în județ vor participa 2253 de elevi de clasa a II-a (785 elevi – secție română, 1468 elevi – secție maghiară).

Evaluarea la finalul clasei a IV-a, din 20 mai; cea de la finalul clasei a VI-a începe în 27 mai

Următorii care vor susține evaluările sunt elevii clasei a IV-a.

Evaluarea națională la clasa a IV-a se derulează după următorul calendar:

• Limba română/ Limba română pentru minoritățile naționale – 20 mai 2025

• Matematică și Științe ale naturii – 21 mai 2025

• Limba maternă – 22 mai 2025

Potrivit IȘJ Covasna, probele încep la ora 10:00 și durează 60 de minute. Vor participa 2081 de elevi de clasa a IV-a (2062 elevi (638 elevi – secție română, 1424 elevi – secție maghiară).

Și elevii clasei a VI-a se pregătesc de evaluare.

Calendarul de administrare a evaluării naționale la finalul clasei a VI-a este următorul:

• Limba română – 27 mai 2025

• Matematică și Științe ale naturii – 28 mai 2025

• Limba maternă – 29 mai 2025

În cazul lor, probele încep la ora 13:00 și se derulează pe parcursul a 60 de minute.

În clasa a VI-a sunt înscriși 1935 elevi (586 elevi – secție română, 1349 elevi – secție maghiară), a transmis IȘJ Covasna.

„Rezultatele obținute nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/ note și pot fi trecute în catalog. De asemenea, rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin: • elaborarea planurilor individualizate de învățare • informarea elevilor și a părinților/ reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate”- a explicat Biroul de presă al ISJ Covasna.

Ana CIORICI COSTACHE

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail