Vrem să facem campania „10 pentru Întorsura” un program cu tradiţie şi un fel de „marcă înregistrată” pentru zona Întorsurii.” – Corina Niţu, profesor, coordonator şi consilier educaţional

Prin intermediul campaniei „10 pentru Întorsura”, peste 180 de cadouri au ajuns la familii nevoiaşe din zona Întorsurii Buzăului. Proiectul a fost organizat de Consiliul Elevilor de la Liceul Teoretic „Mircea Eliade” şi sprijinit de profesorii coordonatori Cătălin Lungu şi Corina Niţu. Activitatea s-a derulat în cadrul Săptămânii Altfel, dar a avut ca centru de interes apropierea Sărbătorilor Pascale.

Campania organizată de Consiliul Elevilor de la „Mircea Eliade” a constat în implicarea comunităţii pentru într-ajutorarea copiilor săraci din zona Buzaielor. Potrivit Cristinei Borviz, Preşedinte al Consiliului Elevilor, denumirea proiectului face referire de la numărul maxim de pachete cu care erau aşteptaţi cei care au dorit să facă o faptă bună în această perioadă.

Corina Niţu, consilier educaţional al Liceului Teoretic „Mircea Eliade” şi coordonator al proiectului, a adăugat: „Ideea campaniei a venit de la programul desfăşurat la nivel naţional „Shoe Box”, în care am fost implicaţi anul trecut de Crăciun. Noi vrem să facem campania „10 pentru Întorsura” un program cu tradiţie şi un fel de „marcă înregistrată” pentru zona Întorsurii. Ideea programului a fost ca fiecare instituţie şi firmă implicată în campanie să vină cu câte 10 cadouri. Acest lucru a fost valabil şi pentru fiecare clasă din cadrul liceului. De aici a venit denumirea proiectului. La nivel de liceu programul a funcţionat, însă la nivel de comunitate încă mai avem de lucru. Am primit cadouri doar din două locuri, cu toate că mulţi au promis că se vor implica. Am mai primit nişte cadouri de la oameni din oraş pe care nu îi cunoaştem. Au lăsat cadourile în şcoală.”

Corina Niţu a precizat că în total s-au colectat peste 180 de cadouri.

Structura campaniei „10 pentru Întorsura”

Fiecare persoană care a dorit să participe la prima ediţie a campaniei „10 pentru Întorsura” a putut dona haine, jucării şi rechizite. Bunurile, ambalate într-o cutie frumos decorată, erau predate la  Liceul „Mircea Eliade”.

Despre cadourile colectate de la elevi, Corina Niţu a precizat: „În interiorul cadourilor ambalate, majoritatea elevilor au pus şi câte un bileţel cu câte un gând bun, cu o urare pentru cei cărora le era adresat cadoul. Pe cutiuţe au pus un bileţel pe care au scris vârsta şi cui se adresează pachetul: fată sau băiat. În general au fost hăinuţe, dulciuri, rechizite. Am avut foarte multe cadouri pentru fete. Vârstele persoanelor vizate pentru a primii aceste cadouri au oscilat între 2 şi 20 de ani.”

Distribuirea cadourilor colectate

Despre sistemul de distribuire al cadourilor, Corina Niţu a precizat: „La partea aceasta am colaborat cu asistenţii sociali de la Primărie. Aceştia ne-au dat nişte liste cu oameni nevoiaşi pe care îi au ei în evidenţă. În plus, am rugat elevii liceului nostru să se gândească şi să afle ce familii cu situaţie financiară mai precară şi cu mulţi copii sunt în zona în care locuiesc ei. De aceste cadouri au beneficiat aproximativ 10 familii. Au fost duse mai multe cadouri la o familie, 15 – 20 sau poate chiar mai multe. Încă nu am distribuit toate cadourile pentru că, în prima fază, noi am întâlnit foarte multe familii cu copii mici, până în 10 ani. Astfel că am epuizat toate cadourile pentru aceste limite de vârste şi am rămas cu vreo 20 – 30 de cadouri pentru copii cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani. După vacanţă le vom distribui şi pe acestea.”

Transportul şi distribuirea cadourilor au fost realizate chiar de elevi. „La distribuire au participat aproximativ 20 de elevi. S-au făcut echipe. „Personajul principal” din fiecare echipă a fost câte un elev din clasa a XII –a cu permis de conducere şi maşină personală. Într-o echipă era de obicei şoferul şi câte 2 – 3 elevi care locuiesc în zonele unde s-au distribuit cadourile, ca să cunoască familia şi să vadă exact unde trebuie să ajungă.”

Efectele campaniei asupra elevilor de la Eliade

În trei cuvinte această campanie a însemnat bucurie, dăruire şi linişte, potrivit Corinei Niţu.

Despre efectele acestui proiect asupra elevilor direct implicaţi în campanie, Corina Niţu, unul din coordonatori şi consilier educaţional, a spus: „Cred că pentru cei care au fost implicaţi în proiect, nu doar trup, ci şi suflet, adică au fost atenţi la ce înseamnă şi ce trăiesc, e un moment de conştientizare a faptului că au pentru ce să fie mulţumiţi în viaţa lor. Cred, de asemenea, că proiectul îi face mai atenţi şi la nevoile celor din jur. Adică ieşim din cercul acela în care „eu sunt important” şi ne îndreptăm puţin atenţia şi în exterior. (…) În atitudinea şi pe feţele lor am văzut încântare şi bucurie că pot să ofere ceva. Au venit în pauze, au împachetat cadourile, au pus fundiţe şi aşa mai departe.”

În pagina oficială de Facebook a Liceului Teoretic „Mircea Eliade”, Cristina Borviz, preşedinte al Consiliului Elevilor, a scris: „Activitatea „10 pentru Întorsura” a reprezentat pentru mine devotament faţă de persoanele pe care le-am ajutat. A fost o experienţă care m-a marcat şi mi-ar face plăcere să continuăm această activitate deoarece mulţi copii au nevoie de ajutor. Să nu uităm că dragostea este bucuria de a ne ajuta semenii. Dar din dar se face rai!”

Şi Alexandra Diana Drăgan, elevă a liceului care a participat la campania „10 pentru Întorsura”, a scris: „Pentru mine, a fost o experienţă deosebit de plăcută. Am avut ocazia, a doua oară, să dăruiesc unor copilaşi nişte lucruri care şi pe mine m-au bucurat la rândul meu. Pot spune că sunt mândră că am putut face aceste gesturi. Am împachetat cu suflet nişte hăinuţe şi am aranjat o cutie cum am putut eu mai bine. Sunt sigură că cineva din lumea asta s-a bucurat enorm de cadou şi poate spera la o viaţă mai bună. (…). Sper ca şi pe viitor să mai am ocazia să dăruiesc unor copilaşi câte un cadou, oricât de mic ar fi. (…) Prin aceste lucruri, putem deveni mai buni şi mai înţelegători.”

Direcţii viitoare ale campaniei

Corina Niţu a dezvăluit şi o parte a planurilor pentru viitor: „Vrem să facem din această campanie un proiect specific nouă. Am primit nişte sugestii şi ne-am gândit că ar fi o idee bună, ca data viitoare, să dedicăm bătrânilor această campanie. Vrem să ne axăm, în acest caz, mai mult pe partea de alimente. Şi anul acesta au venit câţiva copii din clasele a V – a şi a VI –a cu punguţe cu alimente, adică ulei, zahăr, făină, un borcan cu zacuscă şi altele. Chiar dacă nu asta a fost ideea din această campanie, le-am acceptat pentru că ştiam sigur că cineva se va bucura şi de aceste lucruri. De aici ne-a venit ideea de a ne orienta şi spre altă categorie de vârstă. Oricum, elevii vor să continue şi chiar sunt doritori. Acţiunea prinde la elevi şi le-a făcut plăcere.”

Iulia Taraş

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail