Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Covasna a aplicat în ultima lună a anului trecut amenzi în valoare de 23.000 de lei, cele mai dese abateri constate în timpul controalelor fiind neetichetarea corespunzătoare a produselor, neafişarea preţurilor ori tarifelor şi lipsa verificării metrologice a cântarelor.
Potrivit comisarului-şef, Magdalena Rigo, pe parcursul lunii decembrie a anului trecut au fost efectuate controale pentru verificarea calităţii, modului de comercializare, etichetare, prezentare şi publicitate a produselor de post şi a alimentelor specifice sărbătorilor de iarnă, cum ar fi lactate, carne preambalată, produse zaharoase, ciocolată, produse de cofetărie şi patiserie, precum şi a detergenţilor şi a altor produse de curăţat. De asemenea, inspectorii instituţiei au efectuat controale în saloanele de frizerie, coafură, manichiură, pedichiură, cosmetică, piercing şi tatuaje. Cele mai dese neregului constatate au fost lipsa informaţiilor legate de produs şi producător, lipsa certificatului de garanţie, netraducerea etichetelor în limba română, neafişarea preţurilor ori a tarifelor şi lipsa verificării metrologice a cântarelor.
Conducerea instituţiei a ţinut să reamintească cetăţenilor din judeţ că, pentru a facilita o mai bună comunicare, anul trecut a deschis patru centre teritoriale, în oraşele Baraolt, Întorsura Buzăului, staţiunea Covasna şi Târgu Secuiesc. În primele trei oraşe menţionate birourile Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului se află în incintele primăriilor, iar la Târgu Secuiesc, în incinta Poştei.
Magdalena Rigo a menţionat că aceste birouri vor fi deschise periodic, o dată sau de două ori pe lună, iar prin intermediul lor vor putea fi culese eventuale reclamaţii din partea consumatorilor nemulţumiţi de produse ori servicii, fără ca aceştia să fie nevoiţi să străbată drumul până la Sfântu Gheorghe pentru a depune reclamaţiile la sediul central.
Oana Mălina Negrea/AGERPRES