Primăria Sfântu Gheorghe a lansat proiectul „VitrinArt”, prin intermediul căruia comercianţii vor fi sprijiniţi să îşi decoreze vitrinele magazinelor. 

. . vitrina-2 - mod colorReprezentanta Biroului de comunicare şi imagine al primăriei, Knop Ildiko a declarat miercuri, pentru AGERPRES, că scopul proiectului este de a îmbunătăţi imaginea oraşului, dar şi de a schimba mentalitatea comercianţilor, care în momentul de faţă nu îşi valorifică vitrinele.

Potrivit acesteia, pentru început vor fi decorate şapte vitrine din centrul municipiului, cu ajutorul unor tineri artişti.

„O parte dintre comercianţi au manifestat interes faţă de proiectul nostru, iar pentru câteva vitrine, în număr de şapte, am căutat graficieni, designeri locali care s-au implicat în acest proiect şi care vor concepe, împreună cu proprietarii magazinelor, noile vitrine. Ideea este ca acestea să fie estetice, dar să prezinte şi specificul magazinelor, cu speranţa că vor aduce beneficii economice, deci să aibă un aspect plăcut şi să confere un aspect îngrijit şi străzii şi centrului oraşului (…) Vitrinierul ca profesie nu mai există, iar majoritatea vitrinelor nu sunt utilizate cum ar trebui (…) Am făcut un studiu şi fotografii şi, în afară de 2-3 exemple foarte bune, majoritatea nu prezintă nimic interesant sau sunt puse reclame în vitrine (…) Sperăm că acest proiect va fi un succes şi atunci se vor implica şi alte magazine şi vom putea să continuăm această colaborare”, a precizat Knop Ildiko.

Potrivit acesteia, artiştii vor lucra pentru o sumă modică, iar materialele necesare pentru decoruri vor fi asigurate de către comercianţi. Proiectul „VitrinArt” se înscrie în programul „Anul imaginii”, iniţiat de Primăria Sfântu Gheorghe.

Se spune că o vitrină aranjată este un „vânzător tăcut”, care sporeşte vânzările cu aproape 30%, dar majoritatea vitrinelor din Sfântu Gheorghe sunt aranjate după bunul plac şi inspiraţia de moment a vânzătoarelor, care, de altfel, şi recunosc acest lucru. Dornice să demonstreze că „avem de toate”, multe dintre ele îngrămădesc în vitrine tot felul de mărfuri, de la produse cosmetice, bijuterii şi lenjerie până la jucării, ibrice, patine, tacâmuri şi farfurii de porţelan.

Printre excepţii se numără un magazin de suveniruri din vecinătatea parcului central, a cărui patroană îşi decorează singură vitrinele, inspirându-se din reviste şi de pe internet. Schimbă decorul în fiecare sezon sau în funcţie de vreo sărbătoare şi recunoaşte că nu e deloc uşor şi nici ieftin să amenajezi o vitrină reuşită şi cu bun gust.

De decorarea vitrinelor s-a ocupat ani de zile şi Zajzon Adam, înainte de a deveni butaforist la teatrul „Tamasi Aron” din Sfântu Gheorghe, unde a lucrat în ultimele trei decenii.

„Mi-a plăcut mult meseria asta, era o muncă foarte diferită, foarte variată. Schimbam vitrinele în fiecare anotimp, trebuia să fii creativ. De fapt, trebuia într-un spaţiu restrâns să faci o compoziţie, să pui marfa într-un decor şi să transmiţi un mesaj pentru omul de pe stradă. Era o provocare să opreşti trecătorii să se uite la vitrine”, a declarat, anul trecut, pentru AGERPRES, Zajzon Adam.

Oana Mălina Negrea/AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail