România a pregătit proiecte de infrastructură pe termen lung, astfel că în 2030 ar trebui să circulăm pe drumuri și autostrăzi noi.

Potrivit primei variante de lucru a Masterplanului General de Transport, publicat pe site-ul Autorității de Management pentru Programul Operațional Sectorial Transport (AMPOST), în țara noastră vor exista mai multe drumuri expres sau cu patru benzi, șase poduri peste Dunăre, iar pe calea ferată dintre Nadlac și Constanța se va circula cu viteze de peste 250 de kilometri pe oră, informează Ziare.com.

În acest proiect mai este prevăzută construirea a peste 300 de kilometri de autostrăzi, cea mai mare parte a acestora fiind finanțată din fonduri europene.

Însă planul pare ireal, având în vedere că din cei circa 506 kilometri de autostrăzi, cât are țara noastră în prezent, aproximativ 350 km au fost inaugurați în ultimii 23 de ani.

De altfel, Comisia Europeană ne-a avertizat că programul pentru trasnporturi se află în procedură de presuspendare, iar dacă nu vor fi rezolvate la timp problemele, UE nu ne va mai da acești bani.

Proiecte potențiale pentru Master Plan

– Reabilitarea drumurilor naționale și județene existențe între municipii

– Drumuri noi între municipii

– Îmbunătățirea punctelor de trecere a frontierei

– Noi treceri peste Dunăre

– Îmbunătățirea intersecțiilor, suprafeței carosabilelor, vizibilității

– Modificarea impozitării vehiculelor, modificarea prețului carburanților, taxarea utilizatorilor de drumuri

– Centre naționale de control pentru coroborarea informațiilor privind incidentele, condițiile de trafic, întârzierilor la trecerea frontierei, problemelor meteo etc.

– Oferirea de informații pentru conducătorii auto printr-o rețea de semnalizare cu mesaje variabile pentru optimizarea alegerii traseelor/evitarea zonelor sensibile.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail