Președintele PNL Covasna, senatorul Marius Obreja, s-a lăudat ieri (marți-n.red)  la Antena 3, în timpul emisiunii ”La ordine zilei”, că este inițiatorul unui proiect de lege care va clarifica chestiunea arborării steagului secuiesc pe clădirile publice.

Chestionat cu privire la lipsa sa de reacție în cazul arborării steagurilor secuiești pe clădirile publice ale statului român, senatorul Marius Obreja s-a lăudat public cu un proiect de lege pe care l-a inițiat și care, în opinia sa, va lămuri definitiv chestiunea arborării steagului secuiesc pe clădiri publice și pe domeniul public. Lucrurile însă nu stau chiar așa cum a afirmat senatorul ”național liberal”.

Formulări ambigue și concepte neconstituționale

Proiectul la care se referea senatorul, care este chiar vicepreședinte al Senatului României, a fost înregistrat în data de 3 martie a.c. la Senat și privește modificarea și completarea Legii nr. 75/1994 privind arborarea drapelului României, intonarea imnului național și folosirea sigiliilor cu stema României de către autoritățile și instituțiile publice. Inițiatorii proiectului sunt senatorii PNL Marius Obreja și Mircea-Dorin Dobra.

Proiectul inițiat de Obreja este o simplă compilație între prevederile Legii nr. 75/1994 și prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1157/2001. Singurele elemente de noutate introduse de proiect sunt cele de la art. 7 alin. 2 și introducerea unui nou articol înaintea articolului 23 (prevederile propuse de Obreja la art. 7 alin. 1 sunt complet stupide pentru simplul fapt că în acest caz este vorba de o formulare ambiguă; proiectul nu stabilește criteriile după care un însemn național, regional sau individual aduce atingere demnității, istoriei și Constituției României!).

La art. 7 proiectul introduce alineatul care va permite arborarea steagului secuiesc peste tot pe teritoriul României, atât pe clădiri publice ale statului cât și pe domeniul public: ”Orice alte însemne care nu încalcă alin. 1 se vor purta sau arbora pe teritoriul României însoțite de drapelul României” (nota mea – steagul secuiesc, spre exemplu, nu va putea fi dovedit că aduce atingere demnității, istoriei și Constituției României și ca atare va putea fi arborat fără probleme dacă propunerea lui Obreja va deveni lege).

Stupiditatea proiectului inițiat de Obreja este completată de noul articol pe care senatorul îl vrea introdus înaintea art. 23 și care prevede faptul că ”Steagurile regiunilor, județelor, municipiilor, orașelor și comunelor, legal aprobate, precum și folosirea acestora, se bucură de protecția legii”. Aici avem de-a face cu două chestiuni.

În primul rând, actuala organizare administrativ-teritorială a României nu cunoaște conceptul de regiune. Senatorul Obreja ar fi trebuit ca mai întâi să modifice Constituția României, să introducă acolo conceptul de regiuni ca unitate administrativ-teritorială, iar mai apoi să vină cu prezenta prounere în care să facă referiri la steagul regiunii (prostie sau ignoranță din partea lui Obreja?).

În al doilea rând, legea nu reglementează problema românilor din Covasna (care de altfel l-au ales pe Obreja senator) care nu se regăsesc pe simbolurile locale (steme, steaguri) tocmai pentru că organizațiile politice maghiare (UDMR, PCM, PPMT) nu vor ceda niciodată de bună voie și nu vor fi de acord ca românii din Covasna să fie și ei reprezentanți pe aceste simboluri. Iar asta pentru simplul fapt că de 25 de ani UDMR duce o politică agresivă de epurare etnică a românilor din zonă.

Acest proiect (Slavă Domnului că e doar proiect!) va aduce beneficii tocmai celor care duc o propagandă agresivă în favoarea arborării unor însemne etnice pe clădirile publice ale statului român. Din păcate însă, românii din Covasna nu au fost o temă de preocupare pentru senatorul Obreja atunci când a redactat acest proiect.

www.dantanasa.ro

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail