. . Obiectele cu valoare istorică şi artistică păstrate în cele nouă biserici săseşti fortificate sau nu, arondate bisericii evanghelice din Făgăraş, vor fi inventariate în cadrul proiectului „Resturi şi rosturi.Comori uitate ale comunităţilor săseşti din jurul Făgăraşului”, derulat de Asociaţia Renascendis în perioada iulie-noiembrie 2016, informează Asociaţia într-un comunicat de presă transmis AGERPRES.
Astfel, vor fi identificate şi documentate piese de orfrevărie sau lemn, cositoare, textile vechi, piese de mobilier bisericesc, elemente de decor, cărţi şi documente existente în bisericile evanghelice din municipiul Făgăraş, satele Bărcut, Felmer, Rotbav, Seliştat, Şoarş (comuna Şoarş), Jibert, Lovnic (comuna Jibert ), şi Şercaia (comuna Şercaia). O parte din aceste obiecte nu au fost cercetate sau chiar sunt complet necunoscute atât specialiştilor, cât şi publicului larg. Adesea aflate în stare de conservare precară, ele riscă să fie distruse sau să dispară din cauză că nu li se cunoaşte valoarea.
„Proiectul îşi propune documentarea şi salvarea acestor obiecte de patrimoniu, introducerea lor în circuitul ştiinţific, şi, pe cât posibil, în cel turistic, şi valorificarea lor pentru comunităţile locale”, se arată în comunicatul de presă.
Alături de inventarul care va cuprinde imagini ale obiectelor însoţite de descrierea lor şi informaţii de specialitate, în cadrul proiectului vor fi realizate şi produse de promovare turistică: un website cu informaţii despre cele nouă obiective ( cinci biserici medievale fortificate şi patru biserici din secolul al XIX-lea), şi cele mai valoroase şi interesante obiecte care pot fi văzute acolo, hărţi cu trasee între locaţii şi o expoziţie itinerantă de fotografie.
„O altă componentă importantă a demersului nostru este cea educativă. Pentru aceasta proiectul prevede realizarea unei cărţi de colorat cu o selecţie din obiectele cercetate, care va fi folosită în cadrul unor ateliere interactive realizate pentru copiii din satele incluse în proiect. Scopul acestei activităţi este de a-i familiariza pe copii cu aspecte ale istoriei locale, de a-i apropia de patrimoniul cultural local utilizat ca resursă de învăţare activă”, potrivit comunicatului de presă.
AGERPRES