Primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, a declarat joi că municipalitatea nu poate ţine pasul, în ce priveşte parcările, cu ritmul de creştere a numărului de maşini.
Renunţarea la spaţiile verzi în favoarea parcărilor nu reprezintă o soluţie, iar parcările supraetajate sau subterane sunt foarte costisitoare şi greu de amortizat, a mai spus acesta.
„Poţi să faci parcări etajate, dar costul per loc de parcare într-o parcare etajată este între 10.000 şi 15.000 de euro, în timp ce valoarea medie a maşinilor din municipiul Sfântu Gheorghe este de 5.000 de euro. Spuneţi-mi cum rezolvăm problema să parcăm maşini de 5.000 de euro în parcările de 10.000 sau 15.000 de euro, cine le va plăti? Deci, eu sunt de acord să facă Primăria, chiar dacă se amortizează în 20 de ani, dar dacă facem un calcul ce înseamnă amortizarea pe 20 de ani a unei investiţii, vă întreb dacă vor plăti lunar 150 de euro pentru parcare cetăţenii din acest oraş. Deci, haideţi să fim realişti. (…) Eu vă spun cum se întâmplă lucrurile în anumite oraşe din Vestul Europei, (…) în care maşina se înmatriculează în momentul în care proprietarul vine şi demonstrează că are loc de parcare, deci este o precondiţie pentru înmatricularea maşinii. (…) Eu nu pot să fac minuni, aşa cum nu poate să facă nici primarul din Cluj, nici cel din Bucureşti şi nici altcineva”, a declarat primarul Antal Arpad, în cadrul unei conferinţe de presă.
Un raport al Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Covasna, dat recent publicităţii de Prefectură, relevă că numărul maşinilor înmatriculate anul trecut în judeţ a crescut semnificativ după eliminarea timbrului de mediu, ajungând la peste 13.700.
„Faţă de 8.939 de dosare prelucrate în anul 2016 avem o creştere de 4.805 dosare, ceea ce ne duce la un total de 13.744 de dosare verificate şi implementate pe înmatriculări”, a precizat prefectul Sebastian Cucu.
Oana Mălina Negrea/AGERPRES