Primăria Sfântu Gheorghe anunţă relansarea și gestionarea din fonduri proprii a programului „Dăm valoare rablei tale”, cu scopul de a elimina din trafic maşinile vechi şi poluante.

Decizia de a readuce în plan local acest program a fost luată după ce programul s-a blocat la nivel național, iar Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) nu are în plan relansarea acestuia.  

„A fost o inițiativă locală a municipiului Sfântu Gheorghe, a fost un program care a funcționat foarte bine, peste 1.200 de autoturisme au fost scoase din uz prin acest program. Când domnul Tánczos Barna a fost ministrul Mediului l-a preluat și l-a făcut program național, însă imediat după ce UDMR nu a mai fost la guvernare, iar domnul Tánczos nu a mai fost ministru, acest program s-a înecat în mlaștina democrației din București. De aceea, am decis să repornim programul Rabla Local. Sper că va fi din nou un succes”, a declarat primarul Antal Árpád.

Condiţii de participare

În ceea ce privește condițiile de participare în cadrul programului „Dăm valoare rablei tale”,  există câteva modificări faţă de sesiunile anterioare. 

Primăria Sfântu Gheorghe va acorda în continuare 3.000 de lei pentru fiecare autoturism cu o capacitate de 2-7 locuri predat la fier vechi, însă vechimea acestuia a crescut la minim 15 ani, dintre care minim 5 ani de când a fost înmatriculat în Sfântu Gheorghe, şi a avut acelaşi proprietar în ultimii cel puţin 5 ani (faţă de 3 ani până acum). Proprietarul maşinii casate trebuie să se angajeze că nu îşi va cumpăra în următorii trei ani un alt autovehicul mai vechi de 5 ani, în caz contrar fiind obligat să restituie suma primită.

De asemenea, autoturismul predat trebuie să conțină componentele esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu etc.), iar solicitantul și cei care locuiesc la aceeași adresă nu trebuie să fi achiziționat în ultimii 3 ani un autoturism mai vechi de 5 ani.

Documente necesare

Solicitanții vor aplica la acest program în baza unui dosar care va cuprinde următoarele documente:

  • Cerere care conține și declaraţiile pe propria răspundere privind condițiile (poate fi găsită AICI);
  • Actul de identitate al proprietarului autoturismului în original
  • Cartea de identitate și certificatul de înmatriculare ale autoturismului în original
  • Extras de cont pe numele solicitantului – din care să rezulte contul IBAN.

Persoanele interesate vor depune dosarul personal la Primăria Sfântu Gheorghe, Compartimentul Relaţii cu Publicul, Informaţii, Registratură.

După aprobarea dosarului, beneficiarii vor preda autoturismul la un Centru autorizat de casare în termen de 90 de zile de la primirea comunicării privind aprobarea cererii.

Suma de 3.000 de lei va fi virată de către Primăria Sfântu Gheorghe în contul bancar indicat prin extrasul de cont, în termen de 15 zile de la predarea de către acesta a certificatului care atestă casarea autoturismului.

Regulamentul complet al programului poate fi consultat AICI.

www.sfantugheorgheinfo.ro

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail