„Practic, încă de acum două săptămâni am deschis ofertele, au participat şase firme, suntem în procedura de evaluare. Această etapă este una preliminară şi sperăm ca în lunile martie-aprilie, dacă nu sunt contestaţii, să continuăm lucrările la aeroportul internaţional Braşov-Ghimbav, la căile de rulare, balizaj, realizarea reţelelor de canalizare pluvială şi balizaj. Lucrările de canalizare trebuie urgent făcute pentru a nu exista problema la pista deja construită. De asemenea, în urma tuturor analizelor făcute am luat decizia de a accesa un credit de 200 de milioane de lei, din care 45 de milioane de lei să-i folosim pentru cofinanţarea proiectelor pe fonduri europene, iar suma de 155 de milioane de lei va fi direcţionată către finalizarea aeroportului”, a explicat preşedintele Consiliului Judeţean
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) a mai reiterat că singura modalitate de a finaliza acest obiectiv foarte important pentru judeţului Braşov este construirea prin eforturi proprii, având în vedere că nu este prins nici în Masterplanul Ministerului Transporturilor, nu este eligibil pentru accesarea de fonduri europene, singura soluţie fiind contractarea unui credit.
El a adăugat că la această sumă se vor adăuga şi altele alocate multianual din bugetul Consiliului Judeţean (CJ), pentru ca finalizarea aeroportului să se facă la termenul stabilit, anul 2020.
Adrian Veştea a punctat faptul că sunt tot felul de „chichiţe birocratice şi dificultăţi” în eliberarea unor documente pentru continuarea lucrărilor la acest obiectiv foarte dorit de braşoveni, dar şi de oamenii de afaceri care au investit şi investesc în judeţul Braşov. El a dat exemplu Primăria Ghimbav, primul beneficiar al aeroportului care pune piedici în eliberarea unor documente ceea ce nu i se pare absolut de loc normal.
„În luna octombrie 2017 am depus la Primăria Ghimbav documentele prin care am cerut un aviz de oportunitate, dar nici până acum nu am primit răspuns. În 25 ianuarie 2018 am făcut un alt demers şi l-am informat şi pe prefectul judeţului, domnul Marian Rasaliu. Din punct de vedere instituţional, în cazul în care vom întâmpina astfel de dificultăţi, şi acest proiect va fi pus în aşteptare datorită unor comportamente ale unor colegi, voi fi nevoit să acţionez prin alte mijloace aşa încât să deblocăm această situaţie. Nu cred că mai este loc de orgolii, iar ei ca principali beneficiari ar trebui să ne ajute, nu să ne pună piedici”, a punctat Veştea.
La viitorul aeroport internaţional Braşov-Ghimbav s-a construit până acum pista, în lungime de 2.850 de metri şi lată de 45 de metri, care a fost inaugurată în luna septembrie 2014. Suma cheltuită până acum cu acest obiectiv este de 25 de milioane de euro, din care 17 milioane de euro s-au folosit pentru execuţia pistei, a mai precizat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
AGERPRES