Prefectura Covasna va trimite o circulară către toate instituţiile publice deconcentrate, precum şi către reprezentanţii administraţiei locale, prin care le va solicita să-şi actualizeze paginile de internet şi să dea mai multă dovadă de transparenţă în relaţia cu cetăţenii.

Prefectul Dumitru Marinescu a declarat ieri, pentru AGERPRES, că sunt multe instituţii care nu şi-au mai actualizat site-urile de mai bine de un an.
„Sunt foarte multe site-uri neactualizate, care au lacune, poate din lipsă de personal, poate dintr-o mai mică preocupare a şefilor acestor instituţii (…) Noi vom solicita actualizarea datelor şi transparenţă totală cu privire la acţiunile pe care le desfăşoară fiecare instituţie finanţată din bani publici”, a declarat prefectul Dumitru Marinescu.
O trecere în revistă a instituţiilor publice din judeţul Covasna relevă că unele folosesc activ site-urile proprii pentru informarea cetăţenilor şi a personalului din subordine, printre ele numărându-se Inspectoratul Şcolar şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie. Însă pe alte site-uri, cum ar fi cel al Direcţiei Judeţene Statistică sau al Direcţiei de Sănătate Publică cele mai „proaspete”  date statistice datează din anul 2011. În deschiderea paginii de internet a Direcţiei Agricole Covasna se menţionează să accesul cetăţeanului la informaţiile de interes public reprezintă un drept şi nu o favoare, dar datele postate sunt în cea mai mare parte neactualizate.
Un raport realizat de Federaţia Organizaţiilor Civile Covasna (CIVEK), dat luni publicităţii, relevă că transparenţa instituţiilor publice şi administraţiei locale din judeţ se situează la un nivel scăzut şi că majoritatea nu respectă legile privind accesul la informaţiile de interes public. Raportul relevă, totodată, că nici societatea civilă din judeţul Covasna nu-şi exercită dreptul de control conferit de lege prin diverse pârghii, cum ar fi Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi Legea 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică.

Managerul proiectului, Opra Zsofia-Szende a declarat că au fost monitorizate 45 de primării, Consiliul Judeţean Covasna şi patru instituţii deconcentrate, iar concluzia este că majoritatea nu respectă termenele legale de 10, respectiv 30 de zile prevăzute de lege pentru a răspunde la solicitări, răspund selectiv la întrebările adresate şi furnizează date incomplete. De asemenea, în majoritatea cazurilor informaţiile postate pe site-urile instituţiilor şi autorităţilor locale sunt minime şi adeseori perimate, iar mai mult de jumătate nu oferă niciun fel de informaţii referitoare la modul în care sunt gestionate fondurile publice, deşi au această obligaţie legală.

 

Oana Mălina Negrea/AGERPRES 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail