Peste 70 de întreprinzători şi firme private din judeţul Covasna au aderat la campania de promovare a produselor şi serviciilor locale „Minoi”, iniţiată în urmă cu aproape doi ani de Fundaţia Comunitară Covasna (HKA).
Conducerea Fundaţiei a pus, gratuit, la dispoziţia producătorilor şi firmelor autohtone o siglă prin care pot să-şi marcheze produsele pentru a putea fi mai uşor identificate de către consumatori, iar până în prezent pe site-ul campaniei www.minoi.ro s-au înscris 72 de întreprinzători din mai multe localităţi, care activează în diverse domenii de activitate, printre care comerţ, construcţii, brutărie şi produse de patiserie, tipografie, artizanat, prelucrarea lemnului, IT, servicii, contabilitate, turism, design şi publicitate.
Directorul executiv al Fundaţiei, Bereczki Kinga, a precizat că sigla are nu doar rolul de a semnala originea mărfurilor sau serviciilor, ci reprezintă şi o garanţie a calităţii.
„Proiectul nostru mai are şi o altă semnificaţie – cum cheltuim banii? (…) Produsele care poartă pe ele această marcă trebuie să se asocieze în mintea cumpărătorului cu faptul că banii cheltuiţi rămân în totalitate în comunitate. Deci, asta este diferenţa între supermarketuri şi magazinele locale, dacă cheltuiesc banii în magazinele locale, dacă cumpără produse locale sau plătesc servicii locale, banii rămân în întregime în comunitate (…) Noi vrem să întărim comunitatea noastră şi din punct de vedere economic şi asta putem face dacă suntem responsabili şi prin obiceiurile noastre de cumpărare (…) Considerăm că este important să atragem atenţia concetăţenilor noştri asupra valorilor locale şi să îi conştientizăm că puterea şi bunăstarea unei comunităţi depinde şi de modul în care ne cheltuim banii (…) Dacă banii rămân în comunitate prin consumarea produselor şi serviciilor locale, atunci firmele locale se vor dezvolta, vor asigura locuri de muncă, vor sprijini ong-urile şi iniţiativele locale”, a declarat Bereczki Kinga.
Sigla, concepută în două variante, respectiv „produs covăsnean” şi „firmă covăsneană”, va putea fi folosită doar de către producătorii care se vor înscrie pe platforma minoi.ro şi vor îndeplini anumite cerinţe, ce vizează, printre altele, obligativitatea de a fi înregistraţi şi a-şi desfăşura activitatea în judeţul Covasna, precum şi de a folosi preponderent materii prime locale.
În scopul dezvoltării proiectului, Fundaţia Comunitară Covasna a încheiat anul trecut un parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Covasna (CCI) şi Asociaţia Întreprinzătorilor Mici şi Mijlocii din judeţ (ASIMCOV).
Iniţiativa vine în continuarea altui proiect lansat de Fundaţia Comunitară Covasna în anul 2011, care s-a bucurat de succes şi care a vizat introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazinele care comercializează produse locale. Acestea din urmă au acceptat să doneze un anumit procent de vânzările pe carduri comunitare în contul fundaţiei, iar astfel s-au strâns câteva sute de mii de lei, bani care au fost folosiţi pentru finanţarea unor proiecte comunitare, cu ar fi burse pentru elevi talentaţi, finanţarea de excursii şcolare şi amenajarea de terenuri de joacă, parcuri fitness şi mese de ping-pong în spaţii publice.
Interesul firmelor locale de a se promova este cu atât mai mare cu cât centrele comerciale au început să se extindă şi în judeţul Covasna.
Primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, a anunţat recent că în Lunca Oltului va fi realizat un nou centru comercial, printr-o investiţie privată.
Complexul va fi construit pe o suprafaţă de aproape şase hectare şi va fi cel mai mare din judeţ.
Primarul Antal Arpad a adăugat că nu este un „fan” al multinaţionalelor, dar este convins că această investiţie va aduce beneficii atât oraşului, cât şi comunităţii locale.
„După cum ştiţi, eu sunt un susţinător al firmelor mici şi mijlocii locale, însă în aceeaşi măsură putem observa cu toţii că foarte mulţi cetăţeni din oraşul nostru stau o oră în maşină să meargă până în Braşov şi preferă să facă cumpărături în centre comerciale de acolo. Asta pentru noi înseamnă timp pierdut, înseamnă bani pierduţi, înseamnă locuri de muncă pierdute (…) Prin acest centru comercial se creează câteva sute de locuri de muncă, impozitele rămân în oraş, oamenii nu mai pierd timp şi bani ca să meargă la Braşov, pot face ceva util sau pot sta mai mult cu familia. Acesta este motivul pentru care am susţinut acest proiect şi sper ca şi din punct de vedere urbanistic să aducă o schimbare în bine în Lunca Oltului, care este o zonă industrială. Deci, cu siguranţă va aduce un plus de valoare pentru oraş (…) E posibil să se deschidă anul viitor, în decembrie”, a spus primarul Antal Arpad.
Oana Mălina Negrea/AGERPRES