Peste două milioane de lei au intrat anul acesta în plus la bugetul local al municipiului Sfântu Gheorghe în urma majorării impozitelor pe terenurile şi clădirile aparţinând societăţilor comerciale, afirmă primarul Antal Arpad.

Potrivit datelor postate miercuri pe site-ul instituţiei, până la sfârşitul lunii septembrie a.c., când a expirat termenul final pentru achitarea plăţii semestriale, aproape 80% dintre cetăţenii urbei şi societăţile active şi-au îndeplinit obligaţiile fiscale către bugetul local. Practic, de la persoane fizice s-a încasat suma de 3,9 milioane de lei, iar de la persoanele juridice, 7,6 milioane de lei din impozitul pe clădiri şi terenuri.

Consiliul local Sfântu Gheorghe a majorat la începutul acestui an cu 50% impozitele pe terenurile şi clădirile aparţinând societăţilor comerciale pentru a atrage mai mulţi bani la bugetul local, dar în acelaşi timp a introdus un ajutor de minimis pentru stimularea mediului de afaceri autohton şi compensarea acestei creşteri. Primarul Antal Arpad consideră că ambele măsuri au fost foarte bune.

‘A fost o iniţiativă foarte bună (…) şi îmi pare rău că nu am făcut acest pas încă de acum cinci ani (…) Per total pot spune că a fost un succes, a fost peste aşteptări atât din punct de vedere financiar, cât şi din punctul de vedere al atitudinii firmelor (…) Prin majorarea impozitelor aplicate persoanelor juridice veniturile Primăriei Sfântu Gheorghe au crescut anul acesta cu peste 2,2 milioane de lei’, a declarat, pentru AGERPRES, primarul Antal Arpad.

Edilul a subliniat că iniţial au fost voci din mediul de afaceri care au criticat decizia Consiliului local, însă ulterior au înţeles că prin intermediul ajutorului de minimis pot recupera majorarea, ba chiar pot obţine sume şi mai mari.

Anul acesta peste 80 de firme din Sfântu Gheorghe au depus cereri pentru a beneficia de ajutorul de minimis acordat de Consiliul local prin intermediul Camerei de Comerţ şi Industrie, dintre care 75 au fost admise.Linia de finanţare pentru ajutorul de minimis a fost deschisă la jumătatea lunii aprilie şi s-a închis pe 11 octombrie a.c, iar banii au putut fi obţinuţi pe bază de proiecte.

Consiliul local a pus la dispoziţia firmelor autohtone 550.000 de lei, iar banii au putut fi solicitaţi pentru acoperirea dobânzilor aferente creditelor sau contractelor de leasing, reabilitarea exterioară parţială sau totală a clădirilor, crearea sau modernizarea spaţiilor verzi, reabilitarea termică a clădirilor, instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, participarea la târguri şi expoziţii în ţară ori străinătate pentru promovarea produselor, achiziţionarea unor materiale promoţionale, efectuarea de studii de piaţă, achiziţionarea de echipamente IT, realizarea de site-uri web, introducerea sistemelor de standardizare şi certificare a calităţii, servicii de consultanţă, achiziţionarea de mobilier pentru dotarea spaţiilor comerciale, de producţie şi servicii, etc.

Condiţia pentru a accesa acest fond a fost ca firmele să aibă sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, prin urmare dezavantajate au fost companiile multinaţionale (bănci, benzinării, supermarketuri, asiguratori) care au plătit un impozit cu 50% mai mare, dar nu au putut beneficia de acest ajutor de minimis.

Oana Mălina Negrea/ AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail