La Direcția de Asistență Comunitară (DAC) Sf. Gheorghe erau înregistrate, în luna noiembrie,  peste 1200 de cereri pentru ajutoarele de încălzire.

Potrivit informațiilor furnizate de directorul DAC Sf. Gheorghe, Tanko Vilmos, cererile pentru ajutoarele se pot depune până la începutul lunii martie a anului viitor.

„Până în 20 noiembrie – acesta fiind un termen de referință, pentru că cine a depus  până la acea dată beneficiază de ajutorul de încălzire pentru tot sezonul rece – calculasem că fuseseră depuse 1200 cereri. Cererile se mai pot depune în fiecare zi, însă în mod firesc, numărul celor care mai solicită ajutorul pentru încălzire nu va fi la fel de mare, într-o zi primim cam 4-5 dosare. Pe 20 – 21 decembrie vom resocoti să vedem câți deponenți am mai avut în decembrie, dar numărul lor nu va fi la fel de mare.” – a spus Tanko Vilmos, directorul DAC Sf. Gheorghe.

Peste 80% din solicitanți au depus cereri pentru gaz, aproximativ 10% pentru combustibil solid și aproximativ 80-100 cereri pentru curent electric.

La fel ca în anii trecuți, în funcție de veniturile pentru fiecare membru, familia poate beneficia de un ajutor de încălzire cuprins între 16 și 262 de lei pe lună.

„Extremele sunt 16 lei și 262 lei,  solicitanții nu vor primi banii, ci li se vor scădea din factură. Numai la lemne, cei care sunt pe combustibil solid, primesc bani lichizi, dar acolo cuantumul este semnificativ mai mic, acolo maxim 50 de lei pot primi solicitanții sau minim 16 lei. Între aceste două extreme sunt alte 7 variante deci, în total 9 intervale de venituri realizate: sub 155 lei pe membru de familie și atunci valoarea compensației poate fi de 262 lei, și peste 570 lei, dar nu mai mult de 615 lei, când valoarea compensației este de 16 lei. (…) Actele necesare sunt aceleași, plafonul este același, la capitolul compensații pentru încălzire nu s-a schimbat nimic, funcționăm după același act normativ din acest punct de vedere.”– a explicat directorul DAC Sf. Gheorghe.

Cererile pentru ajutorul de încălzire pot fi depuse la sediul Primăriei, alături de câte o copie a actelor de identitate a membrilor familiei şi documente din care să reiasă veniturile  acestora (adeverinţe de salarii/venituri eliberate de angajatori şi serviciile ANAF, mandate de plată ale unor drepturi sociale sau decizii/dispoziţii de acordare a lor, etc.) şi acte privind locuinţa (act de proprietate, contract de închiriere, împuternicirea proprietarului pentru solicitarea ajutorului pentru încălzire în cazul chiriaşilor, alte documente care atestă forma de deţinere/utilizare a locuinţei).

„Criteriul în baza căruia lucrăm se realizează în funcție de cazul în care a avut cineva venituri. Că le realizează acasă sau în străinătate, nu este un criteriu de selecție, ci venitul și cuantumul veniturilor realizate sunt importante. Nu avem instrumente de urmărire a celor care lucrează în străinătate. Dacă cineva lucrează la negru afară, nimeni nu are această informație, dar de bună seamă apar greutăți de altă natură când solicitantul depune dosarul. Dacă cineva lucrează în străinătate, bineînțeles că nici buletinul nu este în România și se complică lucrurile, e greu de depus din Frankfurt, spre exemplu, ajutorul de încălzire în Sf. Gheorghe. În cazurile în care persoana lucrează cu contract de muncă la o firmă din țară sau străinătate putem să o prindem, nu imediat dar, în urma verificărilor, sunt situații când se descoperă și după un an.” – a mai explicat Tanko Vilmos.

Anul trecut, în municipiul Sf. Gheorghe au existat peste 80 de situații în care autoritățile au recuperat sumele oferite drept compensație pentru încălzire, de la beneficiarii care nu au declarat corect veniturile realizate.

„Din păcate, undeva prin lunile mai – iunie apar problemele, și spun <<din păcate>> deoarece dacă am avea instrumentele necesare să verificăm în timp real, am putea evita procedurile destul de dificile de recuperare a ajutorului acordat. E mai ușor pentru solicitant, chiar dacă nu e plăcut, să primească un răspuns negativ în momentul solicitării – desigur justificat, decât să se demareze o procedură de recuperare ulterior, după 5-7 luni, pentru că e neplăcut să dai banii înapoi, mai alesc că repet: banii aceia nici nu i-ai primit în mână, doar au fost compensați din factură, nu i-ai plătit. Sigur este un ajutor, e neplăcut să îl pierzi.” – a mai adăugat directorul DAC Sf. Gheorghe.

. . Ioana Ardeleanu

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail