Comisarii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Harghita au aplicat 10 amenzi și au dispus oprirea temporară a prestării serviciilor în gările CFR Sândominic, Sânsimion, Izvoru Mureșului și Băile Tușnad, în urma unei acțiuni de verificare a modului cum este respectată legislația în domeniu.

Potrivit unui comunicat de presă semnat de comisarul șef adjunct al CJPC Harghita, Laurențiu Moldovan, principalele nereguli constatate în timpul controalelor au fost: lipsa condițiilor normale de igienă în unele grupuri sanitare; folosirea unor săli de așteptare neigienizate, nerenovate (cu scaune rupte, pereți cu infiltrații de apă, igrasie, lipsa corpurilor de iluminat); lipsa autorizației valide emise de AFER; lipsa surselor de încălzire în sălile de așteptare.

În urma acestor nereguli, comisarii CJPC Harghita au aplicat 10 amenzi contravenţionale,în valoare de 57.000 lei, două avertismente scrise și oprirea temporară a prestării serviciilorpână la remedierea deficiențelor în cazul celor 4 gări CFRverificate,situate în localitățile Sândominic, Sânsimion, Izvorul Mureșului și Băile Tușnad.

„CJPC Harghita va repeta controlul la operatorii economici opriți de la funcționare, pentru verificarea măsurilor dispuse, aceștia urmând să își reia activitatea în locațiile respective după ce remedierea deficiențelor va fi confirmată de echipele de comisari”, se arată în comunicat.

CJPC Harghita amintește că de la începutul anului 2023 comisarii pentru protecția consumatorilor harghiteni au mai desfășurat asemenea acțiuni de verificare și a controlat alte 8 stații CFRde pe raza județului. Pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Harghita au aplicat 15 amenzi contravenţionale,în valoare de 117.000 lei,5 avertismente scrise,precum și oprirea temporară a prestării serviciilorpână la remedierea deficiențelor în cazul a trei gări CFRsituate în localitățile Odorheiu Secuiesc, Mădăraș și Lunca de Jos.

„În încheiere, aducem la cunoștința consumatorilor și operatorilor economici, deopotrivă, că, începând cu data de 21 ianuarie 2015, a intrat în vigoare Ordinul nr. 594/2014 al preşedintelui ANPC, care prevede faptul că «pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a le da acestora posibilitatea să afle informaţii referitoare la modul în care pot face sesizări ori reclamaţii cu privire la produsele şi/sau serviciile ce le sunt puse la dispoziţie operatorii economici au obligaţia să afişeze numărul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORILOR – 0219551, adresa şi numerele de telefon/fax ale comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor în a căror rază teritorială se află operatorul economic, precum şi adresa site-ului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor: www.anpc.ro»”, se mai arată în comunicatul semnat de comisarul șef adjunct Laurențiu Moldovan.

 https://informatiahr.ro/

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail