Consiliul local Sfântu Gheorghe revine cu o nouă hotărâre care prevede că toate panourile publicitare din municipiul Sfântu Gheorghe trebuie traduse, obligatoriu, şi în limba maghiară.

În şedinţa ordinară ce a avut loc ieri, Consiliul local a aprobat, printr-un proiect de hotărâre, Regulamentul pentru organizarea, autorizarea şi amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Sfântu Gheorghe.

Această hotărâre a fost aprobată şi în luna octombrie 2011, însă Prefectura a atacat-o în contencios administrativ, invocând nereguli în ceea ce priveşte forma proiectului. Ulterior, în conformitate cu prevederile art. 6 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţie publică, cu modificările şi completările ulterioare, proiectul s-a adus la cunoştinţă publică prin mass-media locală. Cum pe marginea acestuia nu s-au depus propuneri, sugestii, opinii nici din partea cetăţenilor, nici din partea organizaţiilor neguvernamentale, hotărârea a fost readusă în discuţie, şi aprobată în şedinţa de ieri a Consiliului Local.

Reguli stricte

Potrivit prevederilor regulamentului, operatorul de publicitate are obligaţia de a asigura traducerea şi în limba maghiară a textului reclamei amplasate pe teritoriul oraşului. De asemenea, înaintea fiecărei schimbări a continuţului reclamei de pe un panou publicitar, operatorul de publicitate are obligaţia să obţină acordul compartimentului de specialitate din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe, acord care va fi emis în termen de două zile lucrătoare de la depunerea solicitării. În plus, acesta are obligaţia ca, în cazul în care spaţiile publicitare rămân goale, să promoveze instituţiile şi valorile municipiului Sfântu Gheorghe.

Mijloacele de publicitate deja avizate pot fi menţinute până la expirarea contractelor.

“Mijloacele de publicitate autorizate pe domeniul public sau privat al municipiului, până la data intrării în vigoare a prezentului regulament, pot fi menţinute pe amplasamentele autorizate până la data expirării contractelor de folosinţă a terenurilor aflate în derulare, dar nu mai târziu de 31.03.2012.

În cazul în care, după termenul de 31.03.2012 beneficiarul contractului de publicitate nu se conformează prezentului regula­ment, contractul se consideră reziliat de drept, fără intervenţia instanţelor de judecată, cu o notificare prealabilă de 5 zile”, se arată în proiectul de hotărâre.

Nerespectarea regulamentului se plăteşte

Proiectul de hotărâre prevede că operatorii de publicitate care nu vor respecta prevederile regulamentului vor primi amenzi, iar valoarea acestora nu este deloc neglijabilă – de la 400 la 2.500 de lei. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor stabilite se va face de către persoane împuternicite prin dispoziţie a primarului municipiului Sfântu Gheorghe, şi de către poliţiştii locali din cadrul  Poliţiei Locale a municipiului.

În legătură cu acest subiect, consilierul local Mădălin Guruianu (PNL) a declarat: „Este păcat, cred eu, ca  liberal, că trebuie să le spunem oamenilor cum să facă reclamă, şi mai păcat este că, practic, le impunem comercianţilor să traducă toate reclamele şi în limba maghiara, indiferent că sunt în engleză sau în română”. Încă de când a trecut pentru prima dată hotărârea prin Consiliul Local, acesta preciza: «Nu am nicio problemă să fie în limba maghiară, dar mai mult decât în bilingvism, cred în capacitatea  întreprinzătorului de a şti ce e mai bine pentru firma lui. Cred în capacitatea iniţiatorului de orice fel de proiecte culturale, sportive, economice, sociale, în capacitatea lui de a şti să-şi transmită mesajul în mediul care trebuie, în limba care trebuie, respectând evident legea. Dacă respectă întru totul legea, şi nu e discriminare sau defăimare, nu e atac la persoană, nu văd cum să îi spunem noi în ce limbă să-şi facă publicitate”.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail