Șase olimpici au pornit un proiect inedit pentru a-i ajuta pe elevii mai mici care trebuie să susțină în vara viitoare Evaluarea Națională. „Ne dorim să ajutăm elevii de clasa a VIII-a să treacă cu bine peste această situație dificilă creată de pandemie. Oferim lecții săptămânale care urmează curicula pentru evaluarea națională 2021”, au explicat aceștia în descrierea de pe site-ul pentru meditații lansat de ei – matex.xyz.
Cei șase olimpici sunt Catinca Alexandru, Darius Vulturu, Rareș Bălășescu, Alexandru Radu, Ștefan Dima, Bianca Oțel.
Lecțiile au loc pe platforma Cisco Webex, iar ca fiecare elev poate cere lămuriri chiar în timpul orei. „Pe website-ul nostru vom publica teme la care elevii pot încărca soluții pe care le vom corecta, oferindu-le feedback și lecțiile de zi. Suplimentar se va face un clasament pe baza punctajelor obținute și primii clasați vor primi premii. Va exista și o secțiune pentru întrebări la care echipa noastră va răspunde cât de promt posibil”, se arată în descrierea proiectului.
Motivația din spatele ideii celor șase olimpici este situația actuală generată de criza COVID, care ne afectează pe toți.
„Școlile sunt închise, elevii nu mai au contact cu profesorii lor. Le e mai greu să înțelegă ce li se predă, să ceară lamuriri suplimentare. Adesea cursurile se rezuma la încărcarea unor fișe pe platformele de învățare online și eventual la o lecție filmată în care este explicat subiectul. Copiilor le poate fi greu să înțeleagă anumite concepte și nu au cum să se edifice singuri. De aceea noi ne-am decis să ne implicăm. Am creat acest proiect cu scopul de a ajuta copiii cu mai puține resurse sa își atingă obiectivele educaționale pe care și le-au propus. Dorim sa impartasim atat cunostitele noastre, cat si pasiunea pentru matematică. Ne-ar plăcea să avem o relatie mai personalizată decât cea clasica profesor-elev, să îi cunoastem, să le înțelegem nevoile și sa le devenim mentori, pentru că la rândul nostru am avut momente dificile și un asemenea ajutor a fost bine venit”, au explicat olimpicii.