La doar o săptămână după ce două şcoli din judeţul Covasna au fost amendate de Comisariatul Județean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) cu suma totală de 4.000 de lei, pentru nereguli în derularea programului „Cornul şi laptele”,  la o altă unitate școlară au fost găsite produse expirate. 

Potrivit comisarului șef adjunct al CJPC Covasna, Mirecea Diacon, în urma unui control efectuat de comisarii instituției,  la Şcoala Gimnazială din satul Pachia  s-au găsit 18 cornuri expirate de 7 zile, respectiv 4 zile, care erau depozitate alături de cornurile şi laptele ce se distribuiau elevilor şi copiilor de la grădiniţă.

Într-un comunicat de presă transmis către redacția noastră, Mircea Diacon atrage atenția asupra necunoașterii legislaţiei de către persoanele responsabile de distribuirea produselșor din cadrul programului „Cornul şi laptele”. „Ţinem să precizăm că la nivelul judeţului Covasna există o comisie judeţeană pentru acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din clasele I-VIII din învăţământul de stat şi privat cu program normal de 4 ore, având următoarea componenţă: Instituţia Prefectului judeţului Covasna; Consiliul Judeţean Covasna; Direcţia de Sănătate Publică; Direcţia Generală a Finanţelor Publice; Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor; Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Covasna, aa care se mai adaugă şi APIA cu atribuţii de control.

Având în vedere faptul că, pe parcursul anului şcolar 2014-2015 CJPC Covasna a găsit numeroase nereguli privind acordarea laptelui şi cornurilor în şcoli şi grădiniţe datorate în principal de necunoaşterea legislaţiei de către persoanele responsabile de distribuirea acestor produse, propunem instituţiilor responsabile (Inspectoratul Şcolar şi Consiliul Judeţean) ca înainte de începerea noului an şcolar să facă un instructaj cu toate persoanele responsabile din şcoli şi grădiniţe la care să participe şi instituţiile de control pentru lapte-corn” a menționat  comisarului șef adjunct al CJPC Covasna.

v

Ce mai reclamă consumatorii din judeţul Covasna:

  • produse electrice şi electronice neconforme de la un operator economic din Tg. Secuiesc.
  • Soţia veterinarului din com. Vâlcele care face injecţii la oi fără a elibera chitanţă şi fără a suna în prealabil.
  • Televiziunea prin cablu, un consumator din mun. Sf. Gheorghe, reclamă că, pe ecran îi apar mesaje ca: închideţi televizorul, opreşte, iar vinerea nu este emisiune pe nici un canal.
  • Un consumator din Sf. Gheorghe a reclamat faptul că, la o staţie de carburant pompa nu contorizează real benzina întrucât a rămas fără benzină în trafic.
  • Un consumator din Sf. Gheorghe a fost invitat la o „conferinţă de sănătate” organizată de un operator economic la care se făcea şi un control cu Bio energie. Operatorul economic le-a explicat la această conferinţă cum se consumă alimentele şi cum se pregătesc cel mai bine, oferind consumatorilor taloane cu reducere pentru seturi de vase care sunt cele mai bune din lume şi cele mai noi la suma de 800 lei. După ce au cumpărat produsele, consumatorii au verificat pe internet  valoarea produselor cumpărate la reducere şi şi-au dat seama că au fost păcăliţi, acele produse fiind la jumătate de preţ pe internet. (Ex. set de vase plătit 800 lei, pe internet 400 lei)
  • Un consumator din Sf. Gheorghe a reclamat faptul că a solicitat unei firme din domeniu să i se facă verificarea tehnică obligatorie la instalaţia de gaz, iar acesta nu a trimis documentele la Distrigaz Braşov care a deconectat consumatorul de la reţea.
  • Un consumator din mun. Sf. Gheorghe reclamă faptul că, noile contoare electrice cu autocitire electronică distrug aparatele electrocasnice, fapt confirmat de către Electrica în sensul că, la anumite aparate electrocasnice, sunt posibile perturbări electromagnetice, în acest sens se trece la şutarea modemului de comunicaţie până la montarea unor filtre „opreşte banda”.
  • Un consumator din oraşul Covasna reclamă faptul că, atunci când plouă canalul pe care îl are în curte şi aparţine SC Gospodărie Comunală SA deversează inundând toată curtea. S-a constatat că, nu există clapetă de sens pentru reţinerea apelor uzate în caz de înfundare.
  • Un consumator din mun. Sf. Gheorghe reclamă că, la un concurs organizat de radio KISSFM a câştigat 140 Euro încă din luna noiembrie 2014, dar nu a primit banii.
  • . .

  • Un consumator din mun. Sf. Gheorghe a reclamat faptul că, a găsit viermi în punga de mălai cumpărată de la un supermarket.
  • Un consumator din mun. Braşov reclamă un operator economic din Sf. Gheorghe cu care avea contract pentru restaurarea unei porţi monument istoric, acesta a încasat banii dar nu a finalizat lucrarea, care durează de 2 ani.
  • Un consumator din mun. Sf. Gheorghe reclamă faptul că, a plătit biletele pentru o călătorie cu avionul în data de 10 martie 2015 şi a primit factura la data de 10 iunie 2015.
  • Un consumator din mun. Sf. Gheorghe reclamă faptul că, apa de la robinet este de culoare maronie.
  • Un consumator reclamă faptul că, a dus autovehiculul la RAR pentru autentificare şi i-a fost zgâriată maşina.
  • Un consumator din mun. Sf. Gheorghe reclamă faptul că, a dus un inel din aur pentru montarea unor pietre semipreţioase, dar acestea nu au fost identice (una fiind mai mare decât cealaltă).
  • În consumator din Tg. Secuiesc reclamă faptul că, pe strada unde locuieşte sunt întreruperi de curent electric săptămânal, acest lucru afectându-i aparatura electrocasnică.
  • Un consumator din Sf. Gheorghe reclamă că, se fac lucrări la reţeaua pentru apă, fără a se anunţa în prealabil consumatorii.
  • Un consumator din oraşul Covasna reclamă faptul că, a cumpărat un frigider care nu este prevăzut cu congelator, dar are un spaţiu mic care dă impresia că, este congelator, vânzătorul profitând de faptul că, are vârsta înaintată – 90 de ani, a păcălit-o.
  • Un consumator din mun. Braşov a reclamat faptul că, un operator economic din com. Hăghig a contractat lucrări de construcţii pe care nu le-a onorat. Operatorul a fost sancţionat cu suma de 10 000 lei

  • La sesizarea unui consumator din mun. Sf. Gheorghe care a cumpărat produsul HALVA cu data durabilităţii minimale depăşită de la un magazin din cartierul Simeria, s-a dispus un control la care comisarii CJPC Covasna au găsit cantitatea de 54,708 kg de produse expirate (prăjituri, ciocolată, muştar, halva, biscuiţi, lapte, etc.) şi 2,5 kg produse cu informaţii incomplete. Deoarece  cantitatea de produse expirate este una „record” pentru un magazin iar operatorul economic care deţine o reţea de magazine a mai fost sancţionat contravenţional, s-a aplicat amenda de 10 000 lei şi oprirea produselor de la comercializare (unele produse erau expirate din 2014).

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail