Pasionaţii de publicitate sunt aşteptaţi la sfârşitul acestei săptămâni la Sfântu Gheorghe unde va avea loc “Noaptea devoratorilor de publicitate”. Pe parcursul a opt ore publicul va avea ocazia de a viziona unele dintre cele mai reuşite spoturi publicitare din colecţia 2012 a lui Jean Marie Boursicot. Organizatorii promit spectatorilor că în pauzele dintre calupurile de reclame vor avea parte de o mulţime de surprize antrenante.

Biletele au fost puse deja în vânzare, putând fi cumpărate în avans de la Biroul de Evenimente Culturale din Sfântu Gheorghe cu 10 lei sau cu 15 lei la noua cafenea deschisă în spatele Bibliotecii Judeţene (fosta Tipografie Charta), unde vineri, începând cu ora 20, va avea loc acest eveniment. Practic, biletele sunt la mai puţin de jumătate de preţ faţă de alte oraşe din ţară, cum ar fi Bucureşti, Iaşi, Cluj, Constanţa sau Braşov, unde s-au vândut cu 40 şi 30 de lei.

“Noaptea devoratorilor de publicitate” este un proiect care promovează advertisingul ca pe o formă neconvenţională de divertisment. Conceptul a fost imaginat de Jean-Marie Boursicot, cinefil de la vârsta de 3 ani, care a intrat în Cartea Recordurilor pentru colecţia sa de filme publicitare, în număr de 700.000, care se îmbogăţeşte de la an la an cu 10-20.000 de clipuri.

Prima reprezentaţie a spectacolului “Noaptea devoratorilor de publicitate” a avut loc la Paris în anul 1981, iar de atunci se organizează în peste 50 de ţări şi 170 de oraşe ale lumii. În cadrul acestui eveniment sunt proiectate cele mai bune reclame din câteva zeci de ţări ale lumii. Prima ediţie din România a avut loc la Bucureşti în anul 1995 în organizarea lui Dan Chişu, care de atunci devenit producătorul evenimentului în ţara noastră.

Oana Mălina Negrea/AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail