Primăria Sfântu Gheorghe a lansat în dezbatere publică un proiect de hotărâre referitor la instituirea unor norme de bună gospodărire pe teritoriul municipiului.
În expunerea de motive anexată proiectului de hotărâre se arată că potrivit prevederilor legale privind gospodărirea localităților rurale și urbane, Consiliul Local și primarul au obligația de a asigura măsurile necesare pentru buna gospodărire a localității, pentru instaurarea unui climat de ordine și curățenie pe teritoriul acesteia.
„Având în vedere semnalările adresate Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe din partea locuitorilor orașului, ținând cont de observațiile primite din partea Poliției Locale, respectiv pentru formarea unui aspect mai favorabil al imaginii orașului, considerăm necesară introducerea unor modificări ale prevederilor din Normele bună gospodărire pe teritoriul municipiului Sfântu Gheorghe, adoptate prin HCL 241/2013, cu modificările și completările ulterioare, în legătură cu: utilizarea elementelor sistemului public de salubrizare amplasate pe domeniul public; reglementările cu privire la organizarea serviciului de salubritate; măsurile privind protecția mediului și sănătatea publică; clarificarea unor aspecte privind întreținerea parcurilor, grădinilor și zonelor verzi; normele de conduită în zonele de agrement publice sau private; constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor contravenționale; administrarea zonelor verzi publice, trotuare, terenuri de joacă și parcări publice. În scopul asigurării bunei gospodăriri, păstrării curățeniei, respectării normelor de igienă în municipiul Sfântu Gheorghe, se propune modificarea normelor de bună gospodărire”, se arată în expunerea de motive a viceprimarului Toth Birtan Csaba.
Concret, una dintre modificări este la art.10 din Norme, aceea care, în forma actuală prevede că autovehiculele cu capacitate până la 1,5 tone pot fi parcate cu două roți pe trotuar, dacă nu există în zonă locuri de parcare și nu deranjează circulația pietonilor.
Alte modificări se referă la tăierea sau toaletarea copacilor aflați pe domeniul public; dar și la contravenții respectiv la faptele care constituie contravenții și la constatarea acestora, dar și la întreținerea zonelor verzi, la responsabilitățile asociațiilor de proprietari sau ale locatarilor.
Textul complet al proiectului de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe, Compartimentul Relaţii cu Publicul, Informaţii, Registratură, respectiv pe pagina web a instituţiei: www.sfantugheorgheinfo.ro.. Eventualele propuneri, sugestii, opinii exprimate în scris, conţinând numele, prenumele, domiciliul şi nr. de telefon al semnatarului, se vor depune la Compartimentul Relaţii cu Publicul, Informaţii, Registratură sau la adresa de e-mail: [email protected], până la data de 3 iulie 2019, au anunțat reprezentanții Primăriei Sfântu Gheorghe.
Ana Ciorici COSTACHE