Nebunia E-urilor din pâine nu pare să sperie conducerea Comisariatului pentru Protecţie a Consumatorului (OPC) Covasna, care a declarat că la nivelul judeţului s-au făcut şi se fac în continuare controale pentru a vedea dacă producătorii „umflă” pâinea cea de toate zilele cu aditivi.

Conform declaraţiei directorului OPC Covasna, Mircea Diacon, legea E-urilor este dată de mult timp şi nu înţelege de ce mass media a început să freamăte tocmai acum pe acest subiect: „Nu e nicio noutate, numai că s-a pus un accent mai mare în perioada asta. Nici până acum nu a fost voie cu E-uri în pâine sau în produsele de panificaţie. Controale se fac tot anul, dar nu am observat abateri grave.”

Mircea Diacon a dorit să menţioneze că în momentul de faţă în altă parte sunt probleme mai grave ce ne pot pune în pericol sănătatea, la bazinul de înot din Sfântu Gheorghe. Acesta a declarat că neregulile găsite aici în urmă cu aproximativ 3 luni, pentru care conducerea bazinului – aflată în subordinea primăriei – a primit o amendă în valoare de 10.000 de lei, nu s-au remediat. Printre cele mai grave abateri se află lipsa buletinelor de analiză a apei, folosirea unui clor care nu avea data expirării inscripţionată pe etichetă, lipsa bordurii de 30 de cm în jurul bazinului dar şi a barelor de protecţie şi prezenţa în trusa de prim ajutor a unor medicamente expirate. Pentru această ultimă neregulă, Direcţia de Sănătate Publică Covasna nu a dispus nicio amendă, conform declaraţiei şefului OPC.

Nici persoanele cu handicap nu au viaţă usoară când vine vorba de înot, deoarece la bazin nu există rampă de acces, sau condiţii pentru o bună desfăşurare a activităţii a acestora. Pentru aceste nereguli, dar şi alte 6 abateri, Direcţia de Plăţi şi Asistenţă Socială, care aplică legea pentru persoanele cu handicap, a acordat doar un avertisment.

Însă nu se încheie aici lista neregulilor, deoarece anul acesta, OPC Covasna a mai primit o reclamaţie, de data aceasta de natură fiscală. Un client nemulţumit de serviciile primite a reclamat faptul că i s-au imputat banii pentru un abonament,  şi nu a primit în schimb bon fiscal.”Ne-am dus cu Biroul de Investigare a Fraudelor, acolo am constatat că la bazin nu se dă niciun fel de chitanţă sau bon fiscal. Ne-au arătat nişte documente în limba maghiară care nu au nicio valoare, deoarece toate documentele fiscale şi de contabilitate trebuie să fie în limba română”, a explicat Mircea Diacon, director OPC Covasna.

Maricela Dan

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail