Andrea Becsek, elevă în clasa a X-a la Grupul Şcolar „Korosi Csoma Sandor” din oraşul Covasna a fost aleasă preşedintele Consiliului Judeţean al Elevilor (CJE) Covasna. Pentru că funcţia de preşedinte al unui consiliu reprezentativ al tuturor elevilor covăsneni este  de o importanţă majoră în viaţa unui licean, am vrut să vedem planurile pe care aceasta le-a pregătit şi ideile cu care a pornit la drum pentru a face mai vizibil CJE în rândul colegilor săi.

 

Andrea, te rog să ne povesteşti în câteva rânduri, cine eşti şi ce te caracterizează.

Sunt o persoană ambițioasă, încerc să privesc mereu partea plină a paharului, îmi place foarte mult să lucrez în echipă și să cunosc oameni noi, deoarece mă ajută să privesc lucrurile din mai multe perspective. Sunt la profilul științe ale naturii intensiv engleză, îmi place să înot, să citesc și ador drumețiile cu cortul, însă pasiunea mea este limba engleză.

Din câte am văzut pe pagina wedu.ro, ai mai aplicat pentru diferite posturi în cadrul CŞE, începând cu anul 2012, aşa că putem spune că aplicaţia ta pentru preşedinţie a venit ca o normalitate în procesul tău de evoluţie. Totuşi, ai avut emoţii că nu vei reuşi să ajungi pe postul dorit? Ţi-a fost greu să redactezi proiectele, sau deja ştiai ce vrei să faci pentru colegii tăi din judeţ?

Nu am avut emoții foarte mari, însă pot spune că ele au fost constructive deoarece

m-au ambiționat să mă pregătesc mai bine. În ceea ce privește redactarea proiectelor, pot spune că ideile au venit de la sine. Știam cu ce probleme se înfruntă elevii și am încercat să găsesc cele mai practice soluții.

Vorbeşte-ne puţin despre planurile tale pentru anul care urmează şi ce pregăteşti elevilor în calitate de preşedinte al CJE.

Având în vedere faptul că anul trecut au fost implementate mai multe proiecte interesante, dintre care unul a și primit premiul I pe națională, sper ca anul acesta să realizăm și mai multe pentru elevi. În primul rând mi-am propus să pun în aplicare proiectele menționate în candidatură, dar nu numai. Un alt obiectiv stabilit de mine este să implicăm elevii mai mult în activitatea consiliului.

Ce provocări crezi că vei întâmpina pe parcursul acestui an şi cum le vei gestiona?

Sunt o persoană căreia îi plac provocările, deci ceea ce pot promite este că o să le tratez cu seriozitate astfel încât să le transform în oportunități.

Consideri că relaţia cu profesorii va conta în succesul exercitării funcţiei de preşedinte al CJE?

Eu sunt de părere că va conta mult, deoarece consiliul elevilor are nevoie de sprijin din partea profesorilor. Întotdeauna avem nevoie de un sfat, de o mână de ajutor, de o idee.

În proiectul tău de aplicare ai spus: În sensul dezvoltării Consiliului un alt aspect foarte important este implicarea acestuia în viața de zi cu zi a elevilor. Explică, te rog, prin ce mijloace vei reuşi acest lucru.

Mulți dintre elevi nu știu ce rol are de fapt consiliul, cu ce se ocupă și care sunt avantajele existenței acestuia. În primul rând în fiecare consiliu școlar au un rol foarte important reprezentanții claselor. Președinții CȘE trebuie să le aducă la cunoștință faptul că e de datoria lor să transmită informații de la consiliu la elevii clasei, și invers. Odată ce se realizează această legătură, putem spune că elevii vor fi mai implicați în activitatea consiliului. O altă metodă care va ajuta în implicarea consiliului în viața elevilor este consultarea lor prin intermediul sondajelor de opinie.

Tot în aceeaşi aplicaţie vorbeai despre un proiect de orientare profesională destinat elevilor, pe care ai dori să îl implementezi, şi cât de important este să faci ceea ce îţi place. De unde a pornit ideea acestui proiect? Tu ai beneficiat de ajutorul unui psiho-pedagog în alegerea carierei?

Când mă gândeam la idei de proiecte pentru candidatură încercam să mă axez pe crearea unor soluții pentru cele mai mari și des întâlnite probleme ale elevilor. Trăim într-o societate care are foarte multe de oferit celor care știu ce vor de la viață, însă elevii nu au parte de îndrumarea necesară pentru a putea face o alegere rațională în ceea ce privește profesia dorită.

Ultimul proiect pe care l-ai propus spre dezvoltare este târgul de ştiinţe. Mi se pare o idee foarte interesantă şi inedită în zona noastră. Spune-ne mai multe despre el.

Educația non-formală înseamnă orice acțiune organizată, prin care se formează o punte între cunoștințele predate de profesori și punerea lor în practică. Târgul de științe este un proiect accesibil tuturor elevilor. Tot ceea ce trebuie să facă este să pregătească un proiect sau un experiment pe care să îl prezinte într-un mod cât mai creativ. Primii elevi vor fi premiați și vor trece la etapa județeană. Acest proiect facilitează comunicarea dintre profesori și elevi în afara orelor de curs și promovează educația non-formală.

Cum ai ales temele acestor proiecte prezentate în aplicaţia ta?

După părerea mea, lipsa educației non-formale și a consilierelor profesionale în școli reprezintă unele dintre cele mai mari probleme actuale ale elevilor, de aceea am pus aceste proiecte pe primul loc.

La finalul mini interviului nostru, adresează câteva cuvinte pe care le consideri importante, colegilor tăi din judeţ.

Consiliul este acea formă de organizare care reprezintă nevoile și interesele elevilor. Tot ce trebuie să facem este să venim cu idei și propuneri. Este vorba de educația noastră. Să ne facem vocea auzită!

”Educația este cea mai puternică armă care poate schimba lumea” – Nelson Mandela

Maricela Dan

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail