Elevii de clasă pregătitoare ai Colegiului Național „Mihai Viteazul” și cei ai clasei I ai Liceului Teoretic „Mikes Kelemen” vor învăța, vineri, o lecție despre prietenie, datorită unui proiect organizat între cele două unități de învățământ, în cadrul programului „Școala Altfel”.

Mâine, în încheierea programului „Școala Altfel”, elevii clasei pregătitoare „Step-by-Step” ai Colegiului Național „Mihai Viteazul” dar și elevii clasei I ai Liceului Teoretic „Mikes Kelemen” din Sfântu Gheorghe vor participa la un schimb de experiențe, în cadrul programului „Prietenia celor mici”.

„Este un proiect cu Liceul Teoretic „Mikes Kelemen”. Proiectul se numește „Prietenia celor mici” și are drept motivație entuziasmul și deschiderea cu care reacționează copiii la această vârstă, la stabilirea unor relații noi de prietenie, dar și efectul benefic pentru conturarea dimensiunii acestui sentiment nobil de prietenie, care nu ar trebui să aibă bariere discriminatorii în funcție de rasă și etnie.” – a declarat prof. coordonator Gabriela Prundar.

Potrivit acesteia, proiectul, care reprezintă o provocare și pentru coordonatori, este doar primul dintr-o serie de proiecte ce îi vizează pe cei mici și care urmează să se desfășoare în perioada următoare, unul dintre ele fiind organizat cu ocazia Zilei Copilului: „Pe data de 1 iunie se va mai desfășura o activitate, denumită „Ziua copiilor e azi și ziua prieteniei”. Dorim să mergem să vizităm noi Liceul Teoretic „Mikes Kelemen” și pe urmă să realizăm desene pe asfalt în parcul Elizabeta. Așteptăm un răspuns din partea elevilor celor două clase. Dorim să concretizăm plăcerea de a participa la activități comune și, de asemenea, dorim să valorificăm fiecare moment al activității, să punem accent pe deviza: să acceptăm să învățăm de la alții, pentru că învățăm mai bine ajutându-i pe alții, și să schimbăm idei și sentimente între noi. (…) Luna aceasta sunt planificate două activități: „Să ne cunoaștem” și „Cântec, joc și voie bună”. Prima activitate este despre cunoașterea directă; vom fi vizitați de copiii de la Liceul Teoretic „Mikes Kelemen”, vom realiza desene pe tema prieteniei, după care tot pe tema numelui proiectului vom realiza „plasa prieteniei” și fiecare echipă își va prezenta proiectul. În cea de-a doua parte a activității vom desfășura jocuri în curtea școlii.”

Proiectul coordonat de către prof. Banciu Melania și prof. Prundar Gabriela, de la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, și de către prof. Szekely Agnes, de la Liceul Teoretic „Mikes Kelemen”, este la prima ediție și marchează închiderea programului „Școala Altfel”, în cadrul căruia elevii au putut lua parte la diverse activități. În cadrul acestei săptămâni, elevii clasei pregătitoare ai Colegiului Național „Mihai Viteazul” au vizitat mai întâi societatea RGT România, au învățat să joace tenis de masă la o sală de sport din cartierul Simeria și au primit lecții de circulație din partea a doi reprezentanți ai Inspectoratului de Poliție Județean Covasna.

„Luni am avut ziua creativității. Ca scop am avut  aducerea la cunoștință a etapelor de confecționare a pantalonilor, am avut o vizită la RGT România. Am considerat că este important ca și copiii să cunoască acest articol de îmbrăcăminte atât de des utilizat atât de către fetițe cât și de către băieți, și acolo ni s-a prezentat povestea pantalonului, fiecare componentă a  unui pantalon, am mers și am observat toate mașinile de broderie, cusut, tivit, călcat. Am vizitat fabrica, și la final copiii au primit batistuțe, au observat cum se crează, cum se brodează un hipopotam la acele mașini de broderie și fiecare copilaș a fost răsplătit cu câte o batistuță cu un hipopotam. Marți, în cadrul zilei sportive am vizitat o sală de tenis de masă (n.red. sala de tenis de masă, aflată în locul vechii centrale termice din zona pieței din cartierului Simeria), a fost foarte frumos.  I-a organizat la mese, i-a învățat cum să țină corect paleta în mână, primele mișcări, s-au familiarizat cu mișcările de tenis de masă; practicând tenisul de masă consider că își pot ocupa timpul liber într-un mod plăcut acești copii. Acest sport le dezvoltă și atenția, îndemânarea. Scopul activității, fiind zilele sportive, a fost de a–i ajuta să își dezvolte abilitățile sportive, tenacitatea și atenția, această activitate promovând mișcarea, jocul în echipă și dezvoltarea calităților motrice. Ieri am avut ziua informală, un parteneriat cu IPJ Covasna. (…) Au venit și au prezentat filmulețe cu regulile de circulație, un material foarte plăcut și pe înțelesul copiilor. La final li s-au pus și desene cu această temă a regulilor de circulație, după care noi, în cadrul clasei,  am participat la un concurs:„Pașaport pentru cultură” care avea întrebări exact pe tema regulilor de circulație.” – a mai explicat profesorul coordonator.

. . Ioana Ardeleanu

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail