În cadrul Zilelor turismului în judeţul Covasna, consultantul în marketing turistic, Răzvan Pascu, a ţinut, la Covasna, o prezentare despre oportunităţile de exploatare oferite de Facebook, siteu-rile proprii şi alte spaţii online.

În cadrul cursurilor de marketing turistic care s-au desfăşurat joi, 22 septembrie, Pascu a spus următoarele: „Prin cursurile de marketing turistic şi social media care se desfăşoară aici am încercat să-i fac pe oamenii de afaceri din Covasna, hotelieri, proprietari de restaurante, proprietari de pensiuni, să înţeleagă că stau cumva pe o comoară aici. O comoară care nu este cunoscută suficient la scară naţională. Cred că am reuşit să-i fac să înţeleagă că, în ceea ce priveşte promovarea serviciilor oferite, mediile sociale, Facebook-ul, blogurile, tot ce înseamnă online, la fel ca şi în alte ţări, şi în România înseamnă viitor. Deşi toate acestea pot părea complicat, studiile şi datele statistice arată că Facebook-ul, blogurile,  social media reprezintă o oportunitate de creştere. Pe lângă acestea consider foarte important ca diferiţii actori să coopereze. Judeţul are mai multe puncte forte: în primul rând meşteşugarii, inclusiv posibilităţile de cazare, care din ce în ce mai mult încep să se dezvolte. De asemenea, puncte forte sunt şi lucrurile care conferă judeţului un caracter unic şi mă refer aici la mofete, la izvoarele termale etc. Punctele mai puţin forte sunt cele legate de imaginea care până acum a existat cel puţin  în mediul online, cum că dacă vii aici, o să ţi se vorbească numai ungureşte sau ca tu, ca român, ai putea să nu te simţi foarte bine, ceea ce este total fals. De doi ani de zile mă chinui să demontez lucrul acesta şi văd că prinde din ce în ce mai mult. Luni, la evenimentul pe care l-am organizat la Bucureşti, în cadrul Zilelor turismului în judeţul Covasna, tocmai secretarul de stat de la turism a spus, referindu-se la cele mai recente date statistice, că anul acesta Covasna va avea o creştere fantastică, dublu decât media naţională. Dacă la media naţională se estimează o creştere de 10 la sută, la Covasna se estimează o creştere de 20 la sută. Acest lucru nu cred că este întâmplător, ci este rezultatul unor eforturi combinate ale sectorului privat, ale autorităţilor publice şi ale organizaţiilor locale ale societăţii civile încearcă şi îşi doresc tot mai mult să promoveze şi să dezvolte turismul, ceea ce este fantastic!”

marketing-online-pentru-covasneni

. . Grüman Róbert, a punctat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Covasna a precizat: „A fost necesară crearea unui forum în cadrul căruia specialiştii îşi vor putea împărtăşi experiențele practice.  Şi dacă adăugăm şi cunoştinţele profesionale ale lui Răzvan Pascu,  ne îmbogăţim cu un nou punct de vedere. Lucrurile nu ar trebui să se oprească aici, dorim ca aceste întâlniri să devină sistematice, pentru că reacţiile sunt unele pozitive. În 2015, ne-au vizitat aproape 100.000 de turişti. Acesta este cel mai bun rezultat din ultimii 10 ani, iar dacă vrem o creştere continuă în acest domeniu, trebuie să continuăm munca împreună.”

Legat de cursuri, László Endre, vicepreşedintele Camerei de Comerț și Industrie a județului Covasna, a spus următoarele: „Trebuie să mergem mai departe în ceea ce priveşte marketing-ul: fapt este că multe dintre întreprinderile mici nu sunt la zi cu propriile pagini pe Facebook sau propriile site-uri. Aceste cursuri reprezintă un impuls pentru a acorda o importanţă deosebită administrării acestor medii, deoarece circulaţia rapidă şi corectă a informaţiilor, accesul rapid, comunicarea cu viitorii oaspeţi şi modalităţile rapide de plată reprezintă progresul.”

 

Kiss Áron este proprietarul unei pensiuni din Sâncrai. După prezentarea ţinută de Răzvan Pascu, referindu-se la oportunităţile online, omul de afaceri a spus: „Dacă nu eşti prezent pe Facebook, nici nu exişti pentru o parte din publicul tău ţintă. Anterior, am considerat că este suficient să fii prezent pe Booking (booking.com este unul dintre cele mai mari site-uri de rezervări online care domină piața europeană), cu reclame plătite. Pe Facebook, versiunea dedicată firmelor, feedback-urile sunt cuantificabile, ceea ce ne ajută foarte mult. Până acum am făcut publicitate pe Booking şi publicitate directă cu Google, dar scopul este acela să ne promovăm pe cât mai multe platforme online, paginile de prezentare să fie cât mai simple şi cât mai concise şi să corespundă nevoilor publicului nostru ţintă. Discuţia de astăzi a pus în lumină aceste instrumente noi şi eficiente. Consider că a fost întâlnire importantă din punct de vedere profesional.”

 

Cursul a avut peste 50 de participanţi, oameni de afaceri din domeniul turismului, reprezentanţi ai organizaţiilor societăţii civile şi ai instituţiilor statului. La finalul evenimentului mai multe persoane au indicat că doresc să participe ca furnizori la crearea pachetelor turistice pentru destinaţii interne, considerând că acestea reprezintă o garanţie pentru utilizarea constantă a serviciilor turistice.

 

Biroul de presă al CJ Covasna

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail