Operatorii economici încadraţi în categoria contribuabililor mici şi mijlocii au obligaţia de a asigura conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale ( denumite în continuare AMEF), în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) lit. b) din Ordinul Președintelui ANAF nr.435/25.03.2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din OUG. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic național de supraveghere monitorizare a datelor fiscale al ANAF.

Termenul limită de conectare a AMEF este 30.11.2021, pentru AMEF deținute de operatorii economici încadrați în categoria contribuabililor mici și mijlocii.

Într-un comunicat de presă transmis către redacția Mesagerul de Covasna, de Compartimentul Comunicare, Relaţii Publice şi Mass Media din cadrul Administrației Finanțelor Publice Covasna, se precizează următoarele.  

„Prezenta informare vine în întâmpinarea dvs. cu scopul de a preveni eventualele probleme privind conectarea AMEF, potențial generate de numărul ridicat de solicitări anticipat pe finalul perioadei și evitării penalizărilor aferente neconectării acestora la sistemul informatic al MF – ANAF. În vederea evitării supraaglomerării personalului implicat în proximitatea termenului limită din data de 30.11.2021, vă încurajăm să dispuneți măsurile ce se impun pentru finalizarea cu succes a demersurilor la care facem referire.

Conectarea AMEF la serverele ANAF va presupune renunțarea la anumite declarații care se depun periodic de către contribuabili având ca efect o simplificare a obligațiilor declarative, în eventualitatea realizării cu succes a procesului și transmiterii datelor complete.

Precizăm că, în situația în care utilizați AMEF instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice, aveți obligația completării și transmiterii declarației prevăzute în Anexa    nr. 2 la ordin, până la termenul anterior menționat.

Declarația (F4110) se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF în secțiunea Servicii online – Descărcare Declarații și se depune în format PDF, cu fișier XML atașat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

 

Operatorii economici care depun această declarație (F4110) își vor îndeplini obligațiile declarative privind datele fiscale înregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale, cu respectarea prevederilor OpANAF  nr. 627/2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a)b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) și c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003.

Nerespectarea obligației de a asigura conectarea la distanță a AMEF, în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 8.000 și 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1)  lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificările și completările ulterioare.

Pentru informaţii privind procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF se poate consulta „Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF„, disponibil pe site-ul  www.anaf.ro, în secțiunea Servicii online-Aparate de marcat electronice fiscale. ”

M.D.C.

 

 

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail