Locomotiva HORA, pictată cu motive transpuse de pe costumele populare românești, a plecat miercuri în prima sa călătorie cu „Trenurile Soarelui”, care transportă zilnic în medie 18.500 de turiști spre litoralul Mării Negre. . .

Parte dintr-o campanie amplă, ale cărei costuri se ridică la minimum 250.000 de euro, proiectul Moving Art — HORA promovează într-o manieră inedită tradițiile românești, aducându-le în atenția tuturor într-o formă neconvențională, dar atractivă.

„A fost un proiect foarte solicitant. Au fost destule provocări, cred că toți ne-am depășit niște recorduri personale odată cu acest proiect. Eu pot spune că am muncit 5 zile consecutiv, iar ]n aceste zile au fost și 12 ore de pictat cu pensula pe locomotivă. A fost ideea de a găsi o suprafață neconvențională de lucru. Conceptul meu s-a întâlnit cu valorile CFR Călători și cu cele ale Policolor și așa s-a născut această HORĂ, în care fiecare pereche de dansatori reprezintă stilizarea unui costum popular dintr-o zonă istorică a României”, a declarat, miercuri, artistul vizual Carmen Nistor.

De miercuri, 1 iulie, pasagerii care vor să ajungă pe litoralul Mării Negre au ocazia să admire și să meargă cu un tren care iese din tipare prin galeria de artă
neconvențională de pe locomotivă.

Locomotiva HORA, botezată astfel de artistul vizual Carmen Nistor datorită motivelor transpuse de pe costumele populare românești pe exteriorul locomotivei electrice, este rezultatul colaborării dintre CFR Călători, Policolor, cel mai longeviv brand românesc de lacuri și vopsele, și Carmen Nistor, artist vizual, pasionat de transpunerea culorilor și motivelor românești pe suprafețe neconvenționale.

„Prin acest proiect, CFR Călători susține valorile și tradițiile românești. Ne bucurăm că prin acest demers artistic inedit în care arta tradițională transpare într-un mod neconvențional putem redescoperi culorile României, împreună cu artiști tineri, cum este Carmen Nistor, și împreună cu o companie tradițională românească, precum Policolor. Ne-am propus ca, prin proiectul Moving Art, locomotiva, cu această ocazie denumită HORA, să aducă mai aproape călătorii nu numai de destinațiile lor, dar și de simbolurile și de tradițiile românești. CFR Călători este deschisă în continuare proiectelor care se implică în viața comunității, care promovează trenul ca fiind cel mai sigur și mai eficient, respectiv ecologic, mijloc de transport din România”, a declarat directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, înaintea primei curse a trenului tractat de locomotivă.

Szentes a amintit că în urmă cu un an, pe 4 iulie 2014, CFR Călători lansa „Trenurile Soarelui”, un proiect care a inclus trenurile cu viteză sporită pe relația București — Constanța și retur.

„Deocamdată în România nu putem vorbi despre trenuri de mare viteză, dar aceste trenuri (ale Soarelui — n.r.) intră în categoria trenurilor cu viteză sporită, iar aceste două perechi de trenuri circulă și în momentul de față, deci patru trenuri pe relația București — Constanța. Urmează ca în viitorul apropiat să extindem această ofertă și pentru călătorii care doresc să ajungă direct de la Brașov și, respectiv Craiova, la Constanța și înapoi în condiții de circulație cu viteză sporită. Viteza maximă este de 160 km pe oră, iar colegii noștri de la CFR Infrastructură fac eforturi să mențină timpii de mers între București și Constanța, de două ore, ținând cont de faptul că pe cele două poduri peste Dunăre se lucrează. În prezent, avem 40 de trenuri care ajung pe litoral în plin sezon”, a precizat Iosif Szentes.

Potrivit acestuia, există în proiect pictarea și a altor trenuri.

„Primul tren, probabil, va fi trenul internațional Dacia. Pe această cale, culorile și tradițiile românești vor putea ajunge până în Viena, prin Budapesta”, a precizat directorul general al CFR Călători.

La rândul său, directorul diviziei Policolor Automotive, Cristian Crăiniceanu, a explicat că locomotiva HORA face parte dintr-o campanie amplă, intitulată „Redescoperă Culorile României”, care include mai multe proiecte, precum pictarea caselor din comuna Ciocănești ju”dețul Suceava, sau pictarea vapoarelor, la Constanța.

Pentru realizarea proiectului HORA, artistul vizual Carmen Nistor și-a mutat atelierul de pictură în depou și a realizat pictura de peste 150 metri pătrați, folosindu-se exclusiv de pensulă.

„Acest proiect a constituit o adevărată provocare datorită dimensiunii asumate, a specificului suprafeței și a limitărilor impuse de anumite repere ale locomotivei.
Am gândit proiectul la începutul primăverii și mă bucur că am găsit în CFR Călători și Policolor parteneri de proiect, deschiși transformărilor spectaculoase. Făcând
abstracție de lunile de documentare și identificare de soluții și concept, pentru pictarea efectivă mi-am depășit recordul personal de lucru. Am lucrat timp de 5 zile, însumat aproximativ 64 de ore, pentru ca locomotiva să pornească astăzi în cursă”, a adăugat Carmen Nistor.

Locomotiva HORA va străbate traseul București-Constanța până la 15 septembrie cu „Trenurile Soarelui, iar din toamna aceasta va ajunge și în alte puncte turistice din România, promovând în continuare simbolurile tradiționale.

„Trenurile Soarelui este programul estival de transport al CFR Călători care a început la 12 iunie și se va încheia la 15 septembrie a.c.

AGERPRES

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail