Cei care administrează o firmă sau care doresc să înființeze o firmă se pot înscrie la cursul de formare administratori, organizat la inițiativa Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Covasna, la începutul lunii octombrie (a.c.).

În cadrul unei conferințe de presă ce a avut loc ieri, președintele CCI Covasna, Edler András György, a anunțat  lansarea înscrierilor pentru acest curs.

„După cunoștințele noastre, nu mai există o astfel de inițiativă în țară. Inițiativa noastră are la bază niște constatări reale. Fiecare firmă, prin lege, trebuie să aibă un administrator. Numai că, acea lege nu aduce nicio precizare privind pregătirea administratorilor (…) Neștiind ce înseamnă să fi administrator, ce trebuie să faci, de ce trebuie să ții evidența salariaților etc; necunoașterea anumitor informații, la un moment dat, s-ar putea să te coste inclusiv „viața firmei” (…) Tocmai pentru a preîntâmpina aceste situații, noi am decis să facem acest curs pentru administratori”, a explicat președintele CCI Covasna, Edler András György.

Fiind și membru de drept în Colegiul de Conducere al Camerei de Comerț și Industrie a României, președintele CCI Covasna, Edler András György a propus să se organizeze, în mod obligatoriu, un astfel de curs: „Eu am avut inițiativa, inclusiv în Colegiul de Conducere al Camerei Naționale, să avem, în mod obligatoriu, un astfel de curs. În Germania, de exemplu, în mod obligatoriu, cei care sunt administratori ai unei firme, trebuie să fie ori economiști, ori să fi terminat un curs organizat de Camera de Comerț, care să ateste această capacitate de administrator (…) Eu sper că vom ajunge în faza în care să avem o legislație care să impună administratorilor un astfel de curs, pentru că, într-adevăr, și mediul economic ar fi mult mai „sănătos” dacă am avea oameni care ar poseda măcar minime cunoștințe în domeniu ”, a mai spus președintele CCI Covasna.

 

Pregătire cu specialiști

 

Cursul va începe din 1 octombrie (a.c.) și va avea 20 de ore, lectori fiind: doamna Liliana Balmuș, inspector șef adjunct relații de muncă, din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Covasna, doamna Sorina Elena Cotfas, director Oficiul Registrul Comerțului de pe lângă Tribunalul Covasna, domnul Felix Turturică, economist, șef adjunct administrație inspecție fiscală, domnul Debreceni Janos, economist; doamna Raduly Zsuzsa, avocat, doamna Kopecsiri Eva, consilier BRD, Bancă și creditare; doamna Bartha Ibolya, consilier în cadrul Agenției pentru Protecția Mediului, domnul Gabriel Manolatos, consultant proiecte de investiții finanțate din fonduri europene și programe naționale și domnul Gabor Balazs, specialist în marketing și relații publice.

„Avem lectori care lucrează în diverse domenii de interes pentru acești administratori. (…) Este vorba despre conducătorii unor instituții cu care acei administratori au legături zilnice sau periodice. De asemenea, am încercat să aducem și lectori din sfera privată (…) Sunt specialiști ce vor prezenta lucruri practice, care sunt în interesul administratorilor”, a explicat președintele Camerei de Comerț Covasna, Edler András György.

La finalul celor 20 de ore, participanții vor primi un certificat de absolvire din partea CCI Covasna.

Înscrierile se fac, începând de ieri, la Camera de Comerț și Industrie Covasna. Participanții vor trebui să achite o taxă de 500 de lei plus TVA. Reprezentanții Camerei de Comerț și Industrie Covasna au anunțat, în cadrul conferinței de presă, că primii cinci înscriși vor beneficia de o reducere de 10%.

 

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail