„Iniţiativă. Implicare. Progres” la Şcoala gimnazială „Ady Endre”

În perioada 1 martie – 30 noiembrie a.c., la Şcoala gimnazială „Ady Endre” din Sfântu Gheorghe s-a derulat proiectul „Iniţiativă. Implicare. Progres”, organizat cu sprijinul Fundaţiei Centrul Educaţia 2000+, finanţat de  Fundaţia Soros.

La sfârşitul săptămânii trecute, în prezenţa cadrelor didactice și a elevilor din grupul țintă s-a organizat ultima activitate, spre regretul tuturor….

Programul „Iniţiativă. Implicare. Progres” a avut  drept scop promovarea egalităţii de şanse, a toleranţei şi combaterea discri­minării de orice fel, prin intervenţie complexă, multifactorială asupra formării personalităţii elevilor în cadrul unor activităţi extraşcolare, în vederea acceptării diversităţii socio-etnice ca o realitate coti­diană, învăţare continuă, precum şi impli­care în valorificarea creatoare şi utilă a timpului liber.

Echipa de  proiect s-a ocupat în această perioadă în special cu organizarea unor activități plani­ficate pentru 40 elevi din ciclul primar (români și maghiari) care provin din familii aflate în impas, mai exact cu  părinţi şomeri, copii aflaţi în grija bunicilor, elevi cu cerinţe educative speciale, grupuri minoritare sau  copii care provin din familii care au un venit minim garantat.

Activități derulate…

Planul de acţiune a cuprins mai multe activităţi de-a lungul celor 9 luni, cât a durat proiectul. În cadrul proiectului fiecare activitate a fost minuțios pregătită. Ateliere lite­rare, workshopuri, acţiuni de ecologizare, parada modei din materiale refolosibile s-au bucurat de un mare succes. Asociaţia Nez Perce, care de-a lungul timpului s-a implicat în activităţile noastre şcolare,  ne-a sprijinit şi de această dată. Copiii sunt cei mai mari iubitori de animale,  aşa că,  în cadrul activității „Câinele – un prieten de nădejde”,  micuţii  s-au  împrietenit şi mai mult cu  câinii. Primăria, prin d-na viceprimar Sztakics Eva a oferit câteva zile de tabără la Șugaș Băi, unde s-au organizat  activităţi sportive variate pentru elev, dar și program de ștrand. S-au achiziţionat  materiale didactice, dar şi echipamente,  iar la final s-a organizat o excursie la Cheile Bicazului și o plimbare cu vaporul pe Lacul Bicaz. Elevii au primit numeroase cărți, reviste pentru copii, mingi și corzi, iar la atelierele organizate au avut la dispoziţie cele mai bune materiale de lucru. De asemenea, Centrul de Voluntariat HITI ne-a fost de mare ajutor, doi voluntari de la centru fiind alături de elevi la majoritatea activităților.

Două expozitii permanente măr­turisesc activitățile derulate, Jur­nalul proiectului surpinde senti­mente și păreri ale elevilor, chestionarele aplicate, articole din presa locală, dar mai presus de toate, o echipă mică, care a învățat că totul este posibil, dacă există voință… acestea sunt rezultatele proiectului derulat.

Suntem extrem de mulțumiți că proiectul nostru a avut  un impact pozitiv asupra grupului ţintă, iar mediul şcolar a  devenit  mai cald şi  prietenos pentru  elevi. Proiectul va continua,  chiar şi după cele 9 luni. În acest sens am aplicat ches­tionare, pentru a reuşi să identificăm care sunt acele ac­tivităţi care s-au bucurat de cel mai mare succes în rândul copiilor,  pentru a le permanentiza. Pe viitor vrem să diversificăm paleta de activităţi şi vom face tot posibilul să atragem şi  alte surse de finanţare.

Odată cu prezentarea rezul­tatelor,  colegii vor înţelege  că, la nivelul fiecărei catedre, trebuie să existe cel puţin  un proiect educativ pe an şcolar, iar prezentarea  exem­plelor de bune practici va aduce  numai elemente pozitive în viaţa  elevilor.

Prof. Gruman Rozalia, coordonator

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail